کریمی؛ هشت جادویی با رویاهای بزرگ

علی کریمی یا همان جادوگر فوتبال ایران به عنوان یکی از باهوش ترین و تکنیکی ترین فوتبالیست های دو دهه گذشته فوتبال ایران که به افتخارات و عناوین بسیار زیادی رسید امروز در سالروز تولدش به سوژه اصلی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شد تا جایی که AFC پیرامون او به نکات جالب توجهی اشاره کرد.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای گزارش خود از کریمی به عنوان «مارادونا آسیا» نام برد و نوشت:« در حوالی این هزاره، طرفداران ایران دوران خاصی را در تاریخ فوتبال خود باوجود بازیکنان مستعد شاهد بودند. این می تواند قابل بحث باشد که هیچ کدام از این بازیکنان شهرت علی کریمی را ندارد. با قدرت دریبل جادویی و توانایی غیر قابل پیش بینی، کریمی در سراسر قاره آسیا در قرن بیست و یکم به خوشبختی دست یافت و روزهای رویایی را با پیراهن ملی ایران و باشگاه های بزرگ این کشور از جمله پرسپولیس رقم زد».
در ادامه این گزارش آمده است: «بعد از بازی در نفت و سایپا، علی کریمی به تیم فتح تهران رفت. این تیم در حال حاضر وجود خارجی ندارد اما همیشه از آن به عنوان تیمی که کریمی ۱۸ ساله را در سال ۱۹۹۶ به فوتبال بزرگسالان معرفی کرد یاد می شود. او خیلی زود توجه باشگاه های دیگر را با بازی های جالب توجه در تیم فتح جلب کرد. در سال ۱۹۹۸ و پیش از آنکه کریمی ۲۰ ساله شود، کریمی گامی بلند در دوران فوتبالش برداشت و به پرسپولیس غول بزرگ باشگاهی ایران با خیل عظیم طرفدارانی که داشت، پیوست».
این گزارش با یادآوری عملکرد کریمی در پرسپولیس ادامه یافت سپس به دوران حضوراو در تیم الاهلی امارات رسید: «کریمی خیلی زود به خارج از ایران رفت ولی بر خلاف آن چه خیلی ها فکر می کردند، نه به اروپا. او پرواز کوتاهی از روی خلیج فارس داشت تا به تیم الاهلی امارات بپیوندد. این تصمیمی بود که باعث سورپرایز خیلی ها شد ولی کریمی اعتقاد داشت این بهترین تصمیم است.»
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به حضور کریمی در تیم بایرن مونیخ این طور اشاره کرد و نوشت: «سوْال این بود که آیا کریمی می تواند در اروپا هم بازی کند، جایی که خیلی از هم سن و سال‌های او شانس خود را آزمایش کرده بودند. همان طور که انتظار می رفت، این انتقال در تابستان سال ۲۰۰۵ صورت گرفت، زمانی که ستاره ایرانی به تیم بایرن مونیخ پیوست. او سومین بازیکن ایرانی بعد از علی دایی و وحید هاشمیان شد که به غول آلمانی ها پیوست. اگرچه او از حضورش در بایرن لذت می برد، مصدومیت مچ پا مانع ادامه دوران کریمی در بایرن شد. با این حال، او همانند علی دایی موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند».
در این گزارش کامل از جادوگر فوتبال ایران نویسنده سایت AFC سپس به حضور در جام جهانی 2006 آلمان و درگیری های کریمی با برانکو، جام ملت های 2007 ، ترک بایرن مونیخ بعد از دو سال، بازگشت به پرسپولیس ، پیوستن دوباره به فلیکس ماگات در شالکه 04، رفتن به تراکتورسازی و استیل آذین و ... هم اشاره داشت و در پایان هم با این جملات گزارش از مارادونای آسیا را به پایان برد:« با نگاه به دوران فوتبال علی کریمی تنها می توان اعتراف کرد قصه فوتبالی این بازیکن تکنیکی که با توپ جادو می کرد، در چهار کشور و حتی فراتر از آن روزها و خاطرات هیجان انگیزی برای طرفداران رقم زد و باعث شد هیجان و جذابیت و فوتبال فانتزی از این ستاره ایرانی همواره در اذهان باقی بماند از همین رو می توان با صراحت گفت این بازیکن یکی از نمادهای بزرگ فوتبال پر از استعداد ایران و آسیا در جهان خواهد بود».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟