میلیاردرهای استقلال چطور نیمکت نشین شدند؟

استقلال Esteghlal در ابتدای فصل و در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان بازیکنان گران قیمت زیادی را جذب کرد، به امید اینکه آنها بتوانند از تیم شان یک تیم بین المللی بسازند.
بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حسن بیت سعید، سجاد شهباززاده و لئاندرو پادوانی بازیکنان گران قیمتی بودند که اول فصل خیلی ها از آنها به عنوان ستاره های لیگ هفدهم یاد می کردند اما فصل برای آنها اصلا مطابق انتظار شروع نشد؛ آنها نه تنها نتوانستند در هفته ای ابتدایی فصل درخشش سال های گذشته خود را داشته باشند بلکه نمایش این بازیکنان گران قیمت عاملی شد تا منصوریان مجبور شود در پایان هفته هفتم لیگ برتر از استقلال خداحافظی کند و از سمت خود استعفا بدهد.
هرچند این بازیکنان در اول فصل نمایش دور از انتظاری داشتند اما شاید اگر منصوریان همچنان سرمربی استقلال باقی می ماند به حضور آنها در ترکیب ثابت ادامه می داد تا این بازیکنان با بازگشت به روزهای اوج بتوانند شرایط استقلال را تغییر بدهند.
اما برای بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده، لئاندرو پادوانی ماجرا از جایی شروع شد که شفر سرمربیگری استقلال را برعهده گرفت.
وینفرد شفر بی توجه به نام این بازیکنان و البته مبالغی که عقد قرارداد آنها روی دست استقلال گذاشته است از زمانی که هدایت استقلال را برعهده گرفته ترجیح داده از بازیکنانی در ترکیب تیمش استفاده کند که بتوانند این تیم را به موفقیت در این فصل نزدیک کنند.
البته وینفرد شفر توضیح جالبی در مورد دلیل نیمکت نشینی بازیکنان تیمش دارد. زمانی که شفر در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با نفت تهران با سوال در مورد بازیکنان گران قیمت تیمش روبرو شد، ترجیح داد به این شکل به آن پاسخ بدهد: منظور شما حسن بیت سعید است؟ برای من قیمت بازیکنان مهم نیست و همه بازیکنان برای من یکسان هستند. هر بازیکنی که تعویضی وارد زمین می شود، برای من مانند امید ابراهیمی و روزبه چشمی است. من بازیکنان را وقتی به زمین می فرستم که شرایط جسمانی و تمرینی خوبی داشته باشند. از بعضی از بازیکنان سوال کردم که چه مشکلاتی داشتید و برخی به من گفتند اعتماد به نفس ندارند. این اعتماد به نفس از تمرین خوب و بازی تک ضرب به وجود می آیداین بازیکنان می دانند که از تیم ما بیرون نیستند. همه می دانند که برای آینده شانس دارند.
هرچند بسیاری از بازیکنانی که در ابتدای فصل قرارداد بالایی داشتند امروز شرایط خوبی در تیم ندارند اما به نظر حرف های شفر یک پیام مشخص دارد:« آنها می توانند تلاش کنند، بجنگند، بدرخشند و خود را به ترکیب اصلی برسانند» چرا که آغوش سرمربی استقلال برای قرار دادن بازیکنان آماده به ترکیب اصلی همیشه باز است.
شاید بهتر است بازیکنانی که امروز در استقلال شرایط خوبی ندارند به شرایط 2 فصل قبل محسن مسلمان نگاهی بیندارند، بازیکنی که در ابتدای فصل نیمکت نشین و حتی سکو نشین بود اما آنقدر تلاش کرد که توانست جای خود را در ترکیب ثابت پرسپولیس پیدا کند و به یکی از ستاره های لیگ برتر تبدیل بشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 323093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟