برانکو و شفر برای صفر- صفر وارد دربی شدند

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دربی شماره 85 پایتخت بازی زیبایی از آب در نیامد. جلال چراغپور، کارشناس فوتبال نیز چنین نظری دارد و در این باره اظهار داشت:برای پاسخ‌دادن به این سوال که چرا دربی ٨٥ بازی زیبایی از آب درنیامد باید کمی به عقب برگردیم، چون زیبا نشدن این بازی فقط به اتفاقات درون زمین ربطی ندارد. این‌که چرا دو تیم در این دیدار بد بازی کردند به بنیان فکری هر دو سرمربی برمی‌گردد. با این‌که استقلال Esteghlal و پرسپولیس هیچ مشابهتی از هیچ نظری با هم ندارند حتی از نظر شرایط جدول و بازی‌ها، اما استراتژی که برای کل بازی از طرف دو مربی خارجی انتخاب شد، یکی بود. درواقع شیوه‌ای که هر دو سرمربی برای این بازی انتخاب کردند، آن چیزی بود که به تساوی بدون گل برسند چون هر دو به این نتیجه رسیده بودند که مساوی به نفع آنها خواهد بود.
وی ادامه داد: وینفرد شفر در خلوت خود وقتی از اهمیت و ارزش دربی باخبر شد تصمیم گرفت وقتی برای نخستین‌بار در لیگ برتر با چنین بازی دشواری پا به ورزشگاه آزادی Freedomمی‌گذارد، برای رسیدن به تساوی تلاش کند. قطعا در چنین تجربه دشواری، تساوی برای او نتیجه قابل‌قبولی به شمار می‌رفت که نیاز به ریسک هم نداشت چون همین که او در این مصاف سنگین شکست نمی‌خورد برایش کافی بود. 
کارشناس فوتبال تاکید کرد: در آن‌سوی میدان هم برانکو ایوانکوویچ با این‌که می‌دانست استقلال شرایط خوبی ندارد، اما به‌خوبی در خاطرش مانده بود که پارسال از همین استقلال ٣ گل خورد و شکستی غیرمنتظره تجربه کرد. برانکو حتما پیش خودش فکر کرد که اگر استقلال را می شود برد است بقیه تیم‌ها این کار را انجام دهند و خودش ریسک نکند. تساوی در دربی برای پرسپولیس هم خوب بود و برانکو چیزی را از دست نمی‌داد. به همین دلیل او ربیع‌خواه و کامیابی‌نیا را کنار هم قرار داد تا خبرنگاران و هواداران را به این نتیجه برساند که او برای یک بازی سنگین در خانه حریف آماده شده است. 
چراغپور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: شفر هم مثل برانکو با استراتژی کاملا دفاعی وارد زمین شد تا هم نقشه هر دو تیم یکی باشد هم آرایش آنها. وقتی دو تیم این‌طور با هم هماهنگ باشند و همه چیز آنها به هم شباهت داشته باشد، نتیجه آن کسالت برای بینندگان بازی می‌شود. کسانی که از این نمایش کسل‌کننده ضرر می‌کنند، ژورنالیست‌ها و هوادارانی هستند که کیلومترها از محل زندگی خود به آزادی آمده و یک‌شب را بیرون مانده‌اند تا نظاره‌گر مهمترین بازی فصل باشند که از قضا کسل‌کننده‌ترین بازی ‌سال هم هست. البته در این بین وینفرد شفر هم ضرر کرد. او تیمش را دفاعی چید و با تمام وجود حمله نکرد تا شکست بخورد، او این واقعیت را که کیفیت پرسپولیس از استقلال بالاتر است، فراموش کرد! 
وی در پایان افزود: از دروازه که شروع کنیم تا به خط حمله برسیم، پرسپولیس در تمام خطوط و در تمام پست‌ها از نظر نفرات با کیفیت‌تر است و همین باکیفیت بودن منجر به پیروزی این تیم در دربی ٨٥ شد. درحالی‌که برانکو به‌خوبی مهره‌هایش را می‌چیند و زمان دقیق تعویض‌ها را می‌داند، در استقلال حتی پست‌های بازیکنان هم مشخص نیست و خودشان هم نمی‌دانند برای یک پست باید به جابر انصاری اعتماد کنند یا فرشید باقری. البته شکست استقلال در دربی نباید دلیلی باشد برای هجمه به شفر چون او توانسته نکاتی را به بازی استقلال اضافه کند، اما به فرصت نیاز داردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟