دایی: کان و لوتار ماتیوس به دیسکو می‌رفتند

سرمربی سایپا اینروزها درگیری ها زیادی درباره مشکلات داوری تیمش دارد موضوعی که ظرف چند سال اخیر چالش اصلی تیم های دایی بوده است. علی دایی در این رابطه و البته ماجرای محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری و همچنین مسایل حاشیه ای پیرامون مهدی تارتار با روزنامه گل گفت و گویی جالب انجام داده که در زیر می خوانید:
با این اتفاقات داوری که برای سایپا رخ داده، اگر آخر فصل شما نتیجه لازم را نگیرید، خیلی ها این اتفاقات را فراموش می کنند و شما را مقصر می دانند؟
مطمئنا همین طور است ولی درخواست داده ایم که این مسایل پیگیری شود. ما در این فصل از داوری خیلی ضربه دیدیم. داورها به راحتی امتیازات ما در بازی ها را می گیرند. از بازی با پدیده مشهد تا الان، این داوری ها روند کاری ما را عوض کرده است. متاسفانه بازیکنان ما با ناامیدی داخل زمین می روند چرا که از داوری ها نگران هستیم.
یعنی قبل از اینکه وارد زمین شوند، به نوعی نتیجه را واگذار کرده اند؟
بچه های من در شرایط بد روحی قرار دارند و اعتمادشان به داور سلب شده است. باشگاه باید این قضیه را پیگیری کند تا زحمت این بازیکنان، کادر فنی و کارمندان باشگاه هدر نرود. با دو سوت اشتباه تمام زحمات ده ها نفر از بین می رود. کمیته داوران حتما باید به این اتفاقات رسیدگی کند.
برخی فکر می کنند اتفاقات این فصل ریشه اش به ماجرای افشاگری شما علیه داوری در چند فصل گذشته برمی گردد. منظورم ماجرای قهرمانی و کارت به کارت است!
شاید همین طور باشد. غیرممکن نیست. نمی توانم صددرصد بگویم به آن ماجرا مربوط هست یا نیست. شاید آن طوری که می گویند هم باشد. یک جاهایی وقتی شما سالم کار می کنید، اتفاقاتی می افتد اما من تا روزی که زنده هستم، در فوتبال و زندگی خصوصی ام سالم کار می کنم و جوابش را هم گرفته ام؛ شاید بعضی جاها این سالم بودن جواب ندهد ولی در طول زندگی، جوابش را گرفته ام و آنهایی هم که به ناحق علیه من بوده اند، ضربه اش را خورده اند. شاید هم می خواهند علی دایی را بزنند اما با این کارشان سایپا را می زنند.
همیشه گفته ام؛ تا آن بالایی نخواهد، کسی نمی تواند علی دایی را بزند. ببخشید چنین اتفاقی برای دایی نمی افتاد. اگر هم باشد مقطعی است چون زمان همه چیز را نشان می دهد. در قرآن هم آمده؛ «تُعزُ من تَشاء و تُذلُ من تَشاء»، عزت و ذلت دست خداست و اوست که راه مستقیم را به همه نشان می دهد، حالا بگذارید هرچه می خواهند علی دایی را بزنند.
آینده سایپا و جوانانش را چطور می بینید؟
آینده روشنی داریم و مطمئن هستم که تیم ما از این شرایط خارج می شود.
در تمام دنیا تیم های ملی برای بازی های دوستانه سه الی چهار روز تعطیل هستند اما کی روش نزدیک به دو هفته برای هر اردو، لیگ را تعطیل می کند. شما که بالاترین سطح فوتبال را دیده ای، این کار کی روش را تایید می کنید؟
الان اینجوری هست دیگر، کاری هم نمی توان کرد. ما هم مثل همه دوست داریم تیم ملی نتیجه بگیرد و من اعتراضی به این شرایط ندارم. این اتفاق برای همه تیم هاست و کسی تافته جدابافته نیست.
اتفاقی که برای وریا غفوری و محسن مسلمان افتاد، با واکنش های متفاوتی همراه بود. نظر شما درباره انتشار فیلم و عکس بازیکنان در حال قلیان کشیدن چیست؟
متاسفانه بازیکن با این کارش هم به باشگاه و هم به خودش ظلم می کند. ولی در همه جای دنیا راجع به بی انضباطی بازیکن، باشگاه خودش تصمیم می گیرد چون بازیکن با باشگاه سر و کار دارد و پول بازیکن را باشگاه می دهد. همه جای دنیا تصمیمات اینچنینی برعهده باشگاه است نه فدراسیون.
نفس این کار را چطور می بینید؟ خیلی ها می گویند قلیان در همه جای مملکت آزاد است.
شرایط مملکت ما با همه جای دنیا فرق دارد. ما به یکسری اصول و اعتقاد وابسته هستیم. به نظر من خیلی مسایل در جامعه ما آزاد است اما شرایط آدم های مشهور و معروف با مردم عادی فرق می کند. وقتی شما مشهور می شوید، باید خیلی از مسایل را کنار بگذارید. مردم عادی خیلی از مسایل را رعایت نمی کنند و مساله ای هم نیست اما وقتی شما در چشم ها مطرح هستید، خیلی مسایل عادی را هم نباید انجام بدهید. به نظر من اشکال اساسی از خود بازیکن است.
در بایرن مونیخ و هرتابرلین که بازی می کردید، چنین مسایلی بود؟
همان طور که گفتم شرایط فوتبال و مملکت ما با همه جای دنیا فرق می کند. من در اروپا که بازی می کردم، خیلی از بازیکنان در رختکن سیگار می کشیدند؛ البته داخل دستشویی! ولی در ملاء عام همین کار جریمه داشت. زمانی که بایرن مونیخ بازی می کردم، اولیورکان و لوتار ماتیوس به دیسکو رفتند، فدراسیون با آنها برخورد نکرد بلکه باشگاه آنها را جریمه کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟