تکنولوژی‌های داوری ممکن است فوتبال را نابود کنند

سیستم ویدیو چک اخیرا در بعضی لیگ‌ها مثل سری آ اجرایی شده و داورها با استفاده از آن در تصمیمات خود تجدید نظر می‌کنند. اشتباهات داوری در دیگر لیگ‌ها باعث شده تا هواداران، مربیان و بازیکنان خواهان استفاده از این سیستم در لیگشان شوند و تب و تاب آن بسیار داغ است. با این حال بوساکا معتقد است که استفاده بیش از حد از آن می‌تواند فوتبال را نابود کند.
او گفت:" تکنولوژی هایی مثل میکروفون و دوربین، نمی‌تواند جایگزین توانایی داور شود. تکنولوژی باید کمکی به داور باشد ولی نمی‌تواند جای تصمیمات انسان را بگیرد. روزی که فکر کنیم تکنولوژی جای تصمیمات فوتبالی را می‌گیرد، فوتبال را خواهیم کشت. داور را می‌کشیم، همه چیز را می‌کشیم."
جیانی اینفانتینو قصد دارد سیستم ویدیو چک را در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه پیاده سازی کند. ولی اجرای آن در جام کنفدراسیون ها انتقاداتی به همراه داشت و بسیاری معتقدند که اینفانتینو عجله بیهوده ای برای اجرای این سیستم دارد.
بوساکا اما فواید این سیستم را رد نکرد و معتقد است که ویدیو چک می‌تواند کمک زیادی به داورها کند. او ادامه داد:" ما در ابتدای مسیر هستیم. در 75 بازی به صورت آزمایشی از این سیستم استفاده کرده ایم. در ایتالیا، آلمان و دیگر اعضای فیفا. باید صادق باشیم. بعضی صحنه ها برای داور بسیار دشوار است و در جام جهانی نیز ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک بازی را نابود کند. در سوی دیگر، باید با داورها کار کنیم و استانداردهای آنها را بالا ببریم.
ما همچنان فکر می‌کنیم که تکنولوژی می‌تواند کمک زیادی به از بین بردن اشتباهات بزرگ کند و من در این مورد بسیار خوشبین هستم. هنوز هم اشتباهات بزرگی که در گذشته رخ داده (اشاره به گل دست خدا که مارادونا وارد دروازه انگلیس کرد) را فراموش نکرده ایم.
داورها باید از آمادگی بالایی برخوردار باشند. فوتبال این روزها خیلی سریع شده و موضوع گرما و رطوبت هم نقش مهمی ایفا می‌کند. داور باید برای تمام شرایط آماده باشد."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟