خداداد: 90 درصد فوتبالیست‌ها باید محروم شوند!

خداداد عزیزی در گفت و گو با خبرنگار درباره محرومیت بازیکنان استقلال Esteghlal و پرسپولیس به خاطر کشیدن قلیان و تصمیمات کمیته اخلاق در این باره توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:
حکم کمیته اخلاق حرفه ای نیست
حکمی که کمیته اخلاق صادر کرده، حرفه ای نیست؛ اینکه بازیکن قلیان می کشد، یک موضوع خصوصی است و کمیته اخلاق حق ندارد وارد حریم خصوصی بازیکنان شود. اینکه بازیکن محروم شود، اصلا حرفه ای نیست و آنها فقط می توانند تذکر بدهند و اگر قرار است محرومیتی برای بازیکن در نظر گرفته شود، باید از طرف باشگاه این امر اعمال شود، نه فدراسیون فوتبال.
بازیکن در خانه اش نشسته و قلیان کشیده، به کسی ربطی ندارد
در کل دنیا بازیکنان زیادی هستند که سیگار و قلیان می کشند؛ اما حریم خصوصی خودشان است و نمی شود ایرادی به آنها گرفت. اگر بازیکن در محوطه باشگاه یا اردوی قبل از بازی قلیان کشیده بود، می توانست از سوی باشگاه محروم شود؛ اما اینکه بازیکن در خانه اش نشسته و قلیان کشیده، ارتباطی به کسی پیدا نمی کند.
باید 90 درصد فوتبالیست ها را محروم کنند
اگر قرار به محرومیت باشد، الان باید 90 درصد فوتبالیست های ایرانی را محروم کنند و می ترسم آنوقت دیگر بازیکنی نماند که از تکنیکش لذت ببریم. کمیته اخلاق چطور می تواند بازیکن کلیدی یک باشگاه را محروم کند؛ در حالی که هیچ ربطی به آنها ندارد. آنها نهایتا می توانند نامه ای به باشگاه پرسپولیس یا استقلال بزنند و بگویند با این بازیکن برخورد کنید. آنوقت باشگاه می داند با بازیکنی که خودش پولش را پرداخت کرده، چطور برخورد کند.
بروید به جادوگری بپردازید
ما در فوتبالمان بی اخلاقی های بزرگ و به مراتب بدتری از قلیان داریم. چرا کمیته اخلاق به این چیزها ورود نمی کند؟ چرا نمی روند جلوی جادوگری را بگیرند؟ من بارها درباره جادوگران هشدار دادم؛ اما آقایان مسائل بزرگ را رها کردند و چسبیده اند به یک موضوع خصوصی بازیکنان که در هر جای دنیا شما بروید، این اتفاقات را می بینید.
کاپیتان کلن در باشگاه سیگار می کشید
زمانی که در کلن بازی می کردم، کاپیتان ما تونی پولستر نام داشت که سیگار می کشید. او فوق العاده هم بازیکن محبوبی بود، اما سیگار می کشید. حتی در محدوده باشگاه که تابلو زده بودند در صورت سیگار کشیدن هزار مارک جریمه می شوید، هم او سیگار می کشید و برایش مهم نبود چه اتفاقی می افتد.
از تاج تعجب می کنم
من از آقای تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال تعجب می کنم که چنین حکمی را امضا کرده است. نمی شود وقتی بازیکنی در خانه اش نشسته و کاری کرده، محرومش کرد. پرسپولیس و استقلال برای این بازیکنان هزینه کرده اند، آنوقت چرا باید کمیته اخلاق که سود و ضرری از بازیکن نمی برد، آنها را محروم کند؟ این خیلی غیرمنطقی است.
کمیته اخلاق ارتباطی با این ماجرا ندارد
با همه این حرف ها من منکر این نمی شوم که قلیان کشیدن بازیکنان برای جوانان بدآموزی دارد، اما قطعا کسی که از این ماجرا آسیب می بیند، خود بازیکن است. باشگاه آسیب می بیند، نه کمیته اخلاق که با این ماجرا رابطه ای ندارد.
حیف است فوتبالیست‌ها آینده خود را تباه کنند
سیگار و قلیان کشیدن به طور طبیعی عمر فوتبال بازی کردن را کم می کند. قلیان حتی از سیگار هم بدتر است، چون فشار بیشتری روی شش‌ها می‌آید و مشکلات تنفسی ایجاد می کند. من به بازیکنان پیشنهاد می کنم با این پولی که در فوتبال وجود دارد و زندگی و منبع درآمد خوبی می تواند تشکیل دهد، می شود از چیزهای دیگری لذت برد. حیف است که فوتبالیست ها آینده خود را با لذت قلیان کشیدن تباه کنند. با این حال چنین مساله ای در همه جای دنیا وجود دارد و مختص به ایران نیست. قبل از انقلاب هم از این چیزها داشتیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟