سایه کی‌روش در بابل چه می‌کند؟

کاپیتان اصلی دوران مربیگری کی روش که امروز به عنوان نخستین تجربه مربیگری خود تیم فوتبال خونه به خونه بابل را متحول و به عنوان یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر معرفی کرده است.
رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران بعد از چندین سال کار پیاپی چه به عنوان بازیکن و کاپیتان و چه به عنوان مربی این روزها مشغول رقم زدن روزهای بزرگ برای تحقق آرمان های یک شهر شمالی است تا پس از سالهای سیاه، بتواند فوتبال این شهر کوچک، اما مستعد را دوباره بر سر زبان ها بیندازد.
کاپیتان نکوی دیروز و آقا جواد امروز بدون آنکه خودش تیم را بسته یا آماده کرده باشد با دیسیپلین و البته نظم و انضباط مثال زدنی کار را در بابل آغاز کرده تا کم تجربگی اش به چشم نیاید.
از بخت نکو امسال مدیریت بودجه را هم کسر کرد و تا یک سوم سال های گذشته کاهش داد تا این مربی جوان و پرانگیزه دستش خیلی هم باز نباشد؛ با این حال نکونام تا اینجای کار توانسته جوانانی که عمدتا از رده امید به بزرگسالان تزریق شده اند را آماده حضور در میادین کند.
نکته مهم درباره خونه به خونه چنین است که این تیم به ندرت گل می خورد، تقریبا شکست را فراموش کرده و با نکونام تبدیل به یک تیم قدرتمند برای هر حریفی شده است. این امر حاصل نشده مگر در تمرینات سفت و سخت و البته اصولی که کادرفنی برای تیم در نظر گرفته اند.
نکونام حتی در انتخاب دستیاران نیز هوشمندی را به خرج داده و علاوه بر تداوم همکاری با دستیار سابق کی‌روش از حضور مربیانی مانند رجبی، هاشمی نسب و یک مربى اسپانیایى که سالها او را می‌شناسد و غبیشاوی بهره می برد تا به اهداف و چشم اندازهایی که برای خود و تیمش تعریف کرده، خیلی زود دست پیدا کند.
بهترین کاپیتان دوران مربیگری کارلوس کی‌روش پرتغالی(به گفته سرمربی تیم ملی) این روزها مو به مو کارهایی که در دوران حضورش در اسپانیا و کار کردن با سرمربی پرتغالی یاد گرفته را در بابل اجرا می کند. او رفاقت خوبی با بازیکنان خارج از زمین دارد و داخل مستطیل سبز با جذبه و شخصیت، خودش را به عنوان یک مربی آینده دار معرفی کرده است.
او حتی در کنار زمین نیز مثل کی روش جنگهای روانی را هم بلد بوده و رمز و راز موفقیت را به خوبی فرا گرفته است. نکونام برنامه دو ساله ای را برای لیگ برتری شدن تیمش در نظر گرفته؛ اما اگر امسال هم خونه به خونه صعود کرد، نباید متعجب شد.
خونه به خونه بعد از برد مقابل آلومینیوم اراک 16 امتیازی شد و اکنون در رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ دسته اول قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟