انواع خطاهای پکیج و تعمیر آن

به گزارش رکنا، در صورت خرابی پکیج خود با خواندن این مقاله به راحتی می توانید مشکل خود را حل نمایید. لازم به ذکر است در صورت فنی نبودن و عدم آگاهی از عملکرد پکیج شوفاژ دیواری حتما با تعمیرکار پکیج تماس حاصل نمایید تا دچار مشکل خاصی نشوید. در ادامه می پردازیم به کد خطاهای معروف پکیج بوتان و ایران رادیاتور

روش رفع ارور e1 پکیج بوتان

برای تعمیر و رفع این ارور گاز" شیر گاز" جرقه‌زن" برد الکترونیک و یون را بررسی کنید. اگر متوجه اختلالی در آنها شدید در صدد رفع آن برآیید.

برای بررسی موارد بالا محفظه احتراق را بررسی کنید و ببینید آیا جرقه زن کار می‌کند و یا خیر" در صورت خرابی جرقه زن آن را تعویض کنید. اگر جرقه زن سالم بود" شیلنگ شیرگاز را بررسی و مطمئن شوید که گاز ورودی فشار لازم را دارد و یا فیلتر گاز دچار گرفتگی نشده است. در صورت صحت این مورد نیز می‌ماند یون و برد الکترونیکی که بهتر است تعمیر و تعویض این دو مورد توسط کارشناس انجام ‌گیرد. در مورد الکترود یون پکیج٬ کاربردش و نحوه تعویضش اینجا بیشتر بخوانید.

ارور E02 در پکیج بوتان مدل ورونا

در زمانی که این نشانه را می‌بینید کلید حرارتی در اثر بالا رفتن بیش از اندازه دمای آب عمل کرده و کابل قطع می‌شود. مواردی چون خرابی سنسور حد" بسته بودن شیرها" رسوب گرفتگی رادیاتور و پکیج و کارنکردن پمپ می‌تواند علت این مشکل باشد.

روش رفع ارور E02

برای تعمیر و رفع این خطا باید کابل و کلید حد را بررسی و پکیج را ریست کنید. (کلید سمت چپ روی خاموش" سپس پرخش به سمت حالت زمستانه). از عدم رسوب در پکیج مطمئن شوید. رسوب زدایی همراه با اسیدشویی است که باید توسط تعمیرکار مجرب صورت گیرد تا خطرات آن به مراتب کاهش پیدا کند. اگر مشکل از پمپ باشد نیز آن را روانکاری و یا تعویض کنید.

ارور E03 در مدل ورونا پکیج بوتان

زمانی که در پرشر دود و یا فن‌ها مشکلی وجود داشته باشد کد خطای نمایش داده می‌شود. یکی از علت‌های اصلی نمایش این خطا از استاندارد نبودن دودکش" متراژ و عدم نصب صحیح آن است. این کد نشان دهنده این است که کلید حرارتی کلاهک تعدیل عمل نموده است.

روش رفع ارور E03

فن را با استفاده از برق شهری بررسی کنید اگر نچرخید نیاز است که آن را تعویض کنید. اگر مشکلی در فن نبود نیاز به تعمیر و یا تعویض برد پکیج است. پرشر سوئیچ را نیز با یک پرشر نو تعویض کنید و بهتر است مکان دودکش و موارد مربوط به آن را نیز بررسی کنید.

پکیج‌های دارای صفحات دیجیتالی" ارور را ترکیبی از حروف و اعداد لاتین نشان می‌دهند

علت ارور دادن E04 پکیج بوتان مدل ورونا

ارور E04 به معنی پایین یا بالا بودن فشار آب در مدار گرمایشی پکیج است.

روش رفع ارور  E04

شما می‌توانید با چک کردن فشار دستگاه" اگر میزان آن از ۱.۵ کمتر بود" با باز کردن شیر پرکن این ارور را رفع و پکیج را تعمیر کنید.

ارور E06 در مدل ورنا بوتان

وقتی که حسگر دمای آب گرم بهداشتی خراب شده است نشانه E06 را می‌بینید. که رد صورت نیاز به تعمیرات پکیج در کرج می توانید از نمایندگی تعمیرات پکیج کمک بگیرید.

روش رفع ارور ارور E06

رفع این خطا نیاز به تخصص و مهارت دارد. بهتر است با یک کارشناس تعمیر دستگاه پکیج تماس بگیرید

ارور E07 در پکیج بوتان

این ارور به معنی خرابی سنسور دمای آب و یا قطعی سیم آن است" در چنین شرایطی پکیج روشن نخواهد شد.

روش رفع ارور E07

برای رفع این خطا باید سنسور و اتصالات آن را بررسی کنید. اگر دانش فنی کافی ندارید" برای جلوگیری از بروز آسیب‌های دیگر در پکیج با یک تکنسین تماس بگیرد.

خطای E09 در پکیج

زمانی که کد E09 را می‌بینید" به معنای این است که آب در مدار گردش نمی‌کند.

رفع کد E09

برای رفع این کد لازم است پمپ آب و برد بررسی شود و در صورت وجود مشکل در هر کدام" اقدامات لازم جهت تعویض و تعمیر انجام گیرد.

ارور E11 در پکیج بوتان

این خطا زمانی نمایش پیدا می‎کند که شعله قبل از دریافت فرمان از سوی برد روشن می‌شود. این مورد ناشی از  وجود اشکال در شیر گاز است.

روش رفع خطا ارور E11

برای رفع این خطا شیرگاز و برد باید بررسی شود.

کد خطا E12 در مدل Verona

سیم مدولاتور شیر گاز که قطع می‌شود" این کد نمایش را می‌بینید.

روش رفع کد خطا E12

بهتر است موارد مربوط به سیم کشی دستگاه" توسط یک کارشناس تعمیر دستگاه پکیج در محل صورت گیرد.

علت ارور دادن پکیج بوتان مدل ورونا از نوع E28

این کد خطا به معنای تکرار پشت سرهم یک ایراد در پکیج است.

روش رفع ارور E28

برای رفع این مشکل می‌توانید برق دستگاه را قطع کنید" اگر بعد از قطع و وصل برق مشکلی مشاهده می‌کنید" نمایندگی بوتان در اندیشه آماده ارائه خدمات پس از فروش است.

رفع ارور 80 پکیج ایران رادیاتور

یکی دیگر از کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور ارور 80 است که این خطا می تواند ناشی از فعال شدن ترموستات ایمنی 105 است.

رفع ارور 40 60 70 پکیج ایران رادیاتور

زمان هایی وجود دارد که فن دستگاه خاموش می باشد اما پرشر سوئیچ دود وصل می باشد و این می تواند در عملکرد پکیج مشکل ایجاد نماید. همچنین ممکن است رله برد دچار مشکل شده باشد و این ارورها نمایش داده شوند. در صورت مشاهده این ارورها لازم است تا رله برد و یا پرشر سوئیچ تعویض شود.

رفع ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور

این ارور در دو حالت ممکن است رخ دهد. یک حالت آن زمانی است که فن پکیج روشن می باشد و احتمال مشکلاتی مانند اختلال در پرشر و بسته شدن مسیر دودکش وجود داشته باشد. همچنین در صورتی که فن کثیف باشد و با این وجود کار کند" این خطاها نمایش داده می شوند.

حالت دیگر زمانی است که فن دستگاه کار نمی کند و این خطا نمایش داده شده است. در این حالت تنها مشکلی که می تواند وجود داشته باشد مسدود شدن مسیر فن می باشد و برای رفع این خطا باید فن دستگاه را بچرخانید که اگر چرخید نشان دهنده خراب شدن برد پکیج می باشد و باید رله برد را عوض کرد.

رفع ارور 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور

در پکیج های دیواری کلید حرارتی وجود دارد که دمای بالا را شناسایی و تشخیص می دهد. گاهی این امکان وجود دارد که این کلیدها" دمای بالا را تشخیص دهند اما Ntc دما را در حالت طبیعی نشان دهد. در چنین مواقعی ارور 40 70 80 نمایش داده می شود که علت آن می تواند ناشی از رسوب گرفتن مبدل و یا وجود مشکل در سنسور Ntc باشد. در این موارد برای برطرف کردن مشکل باید مبدل اصلی پکیج را رسوب زدایی نمود و در صورت رفع نشدن ارور" سنسور Ntc را عوض کرد.

رفع  ارور 40 80 پکیج ایران رادیاتور

زمانی که سنسور دود در پکیج فعال گردد این ارور نمایش داده می شود که در این صورت نیاز است تا مسیر خروجی دودکش را چک کرد تا دچار انسداد نشده باشد. همچنین کلاهک ها نیز باید کنترل گردند و در نهایت چک کردن ترموستات پکیج به رفع این خطا کمک می کند. تعمیر پکیج در مهرشهر کرج را به نمایندگی پکیج در همان منطقه بسپارید تا بتوانید از خدمات پس از فروش پکیج بهرمند گردید.

رفع ارور 50 60 70

در مواقعی که این ارور نمایش داده می شود نشان از خراب بودن سنسور Ntc می باشد که برای رفع آن نیاز به تعویض این سنسور می باشد.

رفع خطای 40 70

امکان دارد که مدار پکیج دچار کم آبی شود و در این صورت خطای 40 70 ظاهر می گردد که شیر پرکن مدار پکیج را باز کرد تا زمانی که فشار آن به مقدار 1 بار برسد.

رفع خطای 50 70 80

دیگر کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور بررسی ارور 50 70 80 است" زمانی که سنسور Ntc  مدار برگشتی دچار مشکل باشد این ارور ظاهر می شود که می تواند ناشی از باز بودن مدار پکیج باشد.

رفع 60 70 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که سیستم ضد یخ پکیج فعال شود ارور ذکر شده ظاهر می گردد. کد 60 80 نیز نشان دهنده همین وضعیت می باشد و جزء خطاهایی نیست که نیاز به برطرف کردن آن باشد به این دلیل که ضد یخ به عنوان یک عامل برای محافظت از پکیج است.

رفع خطای 70 پکیج ایران رادیاتور

دیگر ارور کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور که باید مورد بررس قرار بگیرید ارور 70 است. زمانی که دمای مدار گرمایش مابین 105-89 درجه سانتیگراد برسد" سیستم ارور 70 را نمایش می دهد. در این حالت می توان مبدل پکیج را اسید شویی نمود. همچنین مشکل می تواند به علت خرابی در پمپ دستگاه و یا ارتفاع شعله می باشد که برای رفع این خطاها باید به بررسی و کنترل این قطعات پرداخت.

رفع ارور 50 80

در صورتی که سنسور Ntc باز باشد سیستم این خطا را می دهد.

خطاهای گفته شده مربوط به پکیج مدل m24ff بود و مدل های دیگر پکیج ایران رادیاتور دارای خطاهای دیگری می باشند. در ادامه به خطاهای پکیج ایران رادیاتور مدل L24ff پرداخته خواهد شد.

رفع خطای E12 E30 E99

در صورتی که برد پکیج ایران رادیاتور دچار خرابی گردد این خطا ظاهر شده و نیاز به تعویض یا تعمیر برد پکیج می باشد.

رفع خطای E50 پکیج ایران رادیاتور

زمانی که فن پرشر پکیج خاموش باشد اما سوئیچ دود آن متصل باشد ارور 50 نمایش داده می شود که برای برطرف شدن این ارور نیاز است تا رله برد و پرشر عوض شوند.

رفع خطای E51

زمانی که فن روشن است اما سوئیچ دود قطع می باشد این خطا ظاهر می شود که می تواند ناشی از کثیف بودن فن و یا خرابی پرشر باشد. همچنین احتمال مسدود شدن مسیر دودکش پکیج نیز وجود دارد. این احتمالات زمانی است که فن دستگاه کار کند. اما در صورتی که فن کار نکند تنها مشکل به علت مسدود بودن مسیر دودکش است.

برای رفع این خطا باید فن را با دست چرخاند و در صورتی که چرخش صورت گرفت نشان دهنده خرابی در برد می باشد و باید نسبت به تعویض رله برد اقدام کرد.

رفع خطای E10 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که سنسور دود در پکیج فعال شود این خطا ظاهر می شود که برای رفع آن باید مسیر خروجی دودکش و کلاهک ها و همچنین ترموستات دستگاه بررسی شوند.

رفع ارور E1 پکیج ایران رادیاتور

اگر مقدار آب مدار پکیج کم باشد ارور E1 ظاهر می شود و باید شیر مدار را باز کرد تا آب به داخل مدار برود.

رفع ارور E31

اگر مدار پکیج خراب باشد این کد ظاهر می شود و Ntc دستگاه را باید تعویض کرد.

رفع خطای E81 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که پمپ دستگاه خراب شود و یا ارتفاع شعله بالا باشد و یا این که کلید حد خراب باشد" باعث می شود تا کلید حرارتی دما را بالا تشخیص داده اما  Ntc این دما را طبیعی نشان دهد. برای برطرف شدن این خطا باید پکیج را رسوب زدایی نمود و پمپ و کلید را نیز بررسی کرد و در صورت وجود مشکل در آنها نسبت به تعویض آنها اقدام نمود.

رفع خطای E2 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که گاز پکیج قطع گردد و یا قسمت جرقه زن پکیج و یا قسمت تشخیص شعله یا شیر گاز برقی خراب باشد امکان تشکیل شدن شعله در پکیج وجود نخواهد داشت و برای رفع آن نیاز است تا قسمت های ذکر شده را بررسی نمود.

کدخبر: 793944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟