در آشپزی از چه تخته گوشتی استفاده کنیم؟

شایع است که تخته چوبی متخلخل است و موجودات ریز مضر مانند سالمونلا، ای کولای و لیستریا در آن خانه می کنند و پاک کردن آن ها از سطح تخته چوبی مشکل است و هر ماده غذایی دیگری که روی آن قرار بگیرد به آسانی آلوده می شود. از طرفی می گویند پلاستیک نفوذناپذیر است و خیلی آسان تر و بهتر تمیز می شود.

به گزارش رکنا ، با وجود این همه شایعات هیچ کس حتی مسوولان بهداشتی این گفته ها را تا سال ۱۹۹۳ آزمایش نکرده بودند. در آن زمان میکروبیولوژیست های مؤسسه تحقیقات غذایی دانشگاه ویسکانسین تخته گوشت چوبی و پلاستیکی را به انواع باکتری های ایجادکننده مسمویت های غذایی آلوده کردند. چه اتفاقی می افتد؟ بدون شست وشو یا لمس تخته ها، باکتری هایی که روی تخته چوبی بودند ظرف سه دقیقه از بین رفتند. اما باکتری هایی که روی تخته پلاستیکی بودند نه تنها زنده ماندند بلکه در طول یک شب چند برابر شدند.

تخته گوشت چوبی ضد میکروب است

به این ترتیب به نظر می رسد چوب خاصیت میکروب کشی طبیعی دارد که پلاستیک فاقد آن است. با این حال اگر در خانه تخته پلاستیکی دارید لازم نیست آن را دور بیندازید و با عجله برای خرید تخته چوبی از خانه بیرون بروید. تا زمانی که تخته پلاستیکی خود را با مواد ضدباکتری بشویید خطری شما را تهدید نمی کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟