اتاقی برای 24 ساعت

اتاق های مختلف در خانه مسکونی کاربرد ویژه خود را دارد.

به گزارش رکنا ، اجازه ندهید که اتاق ناهارخوری شما هنگامی که شما در آنجا غذا نمی‌خورید تبدیل به یک فضای مرده و خاموش شود. با یک برنامه‌ریزی دقیق و چیدمان هوشمندان شما می‌توانید با تغییر ساعات در طول روز از این فضا به‌طور صحیح استفاده کنید.

اتاق غذاخوری

مکانی برای کار کردن و سرگرمی در صبح

اتاق ناهارخوری می‌تواند براحتی هم به عنوان یک دفتر کار مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان محلی برای سرگرمی و تفریح کردن. میزی را انتخاب کنید که بتوان آن را به چند قسمت تقسیم کرد و حالت تاشو داشته باشد که بشود بزرگ و کوچکش کرد. این کار باعث می‌شود که از یک اتاق به چند منظور استفاده کرد. وسایل تزئینی را می‌توان در جایی گذاشت که نمایش داده شوند و چیزهایی مانند تکالیف بچه‌ها و وسایل سرگرمی را دور از چشم در جایی نگهداری کرد و به وسیله یک رومیزی می‌توان از صدمه دیدن میز جلوگیری کرد.

مکانی برای بازی بچه‌ها و انجام دادن تکالیفشان در بعدازظهر

اتاق ناهارخوری را در بعد از ظهر تبدیل به مکانی مناسب و دوستانه برای بچه‌ها بکنید.

با تعداد کمی قالیچه‌های کوچک رنگی که روی زمین می‌آندازید،‌یک مکان امنی را برای کودکان به‌جود می‌آورد که می‌توانند روی آنها بازی کنند و در حالی که میز مکان مناسبی برای بچه‌های بزرگ‌تر می‌باشد که بتوانند تکالیفشان را آنجا انجام دهند و دفتر و کتاب‌های خود را روی میز پخش کنند. برای جلوگیری از صدمه وارد شدن به میز از یک رومیزی پلاستیکی استفاده کنید و روی صندلی یک کوسن کوچک بگذارید تا برای نشستن بچه‌ها روی صندلی احساس اطمینان کنید.

یک قفسه درست کنید و یا اگر در فصلی قرار ارید که از شومینه استفاده نمی‌کنید بالای شومینه محل مناسبی برای قراردادن اسباب‌بازی‌ها است. به این ترتیب از به‌هم ریختگی اتاق نیز جلوگیری کرده‌اید. داخل درها را با رنگ سیاه یا تخته‌سیاه مدرسه رنگ کنید. به این ترتیب مکانی را درست کرده‌اید که برای نقاشی کردن و هنرنمایی بچه‌ها کاملاً مناسب است. اگر نمی‌توانید یک قفسه درست کنید،‌یک صندوقچه و یا یک جعبه که به وسیله یک پارچه زیبا پوشیده شده باشد،‌محل مناسبی برای جمع‌آوری اسباب‌بازی بچه‌ها می‌باشد. به علاوه اینکه به عنوان صندلی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

محلی برای پذیرایی کردن از مهمانان در شب

یک میز تا شو و یا قابل وسیع شدن برای اتاق غذاخوری بسیار مناسب است.

صندلی‌هایی را انتخاب کنید که اگر زمانی پیش آمد که شما به آنها احتیاج ندارید بتوان آنها را روی هم چید و در یک گوشه قرار داد. میزی که رویه آن شیشه‌ای باشد و دارای یک پایه مرکزی باشد یک فضای وسیع‌تری را برای اتاق غذاخوری به وجود می‌آورد. هنگامی که به آن احتیاج داریم و هنگامی که به آن احتیاجی نیست یک طرف میز خم می‌شود می‌توان آن را به دیوار چسباند و به عنوان یک میز کنسول از آن استفاده کرد. اگر شما قصد دارید که آن را از سر راه بردارید یک میز کناری و یا دم دستی فضای خوبی برای گذاشتن ظروف چینی، ‌لیوان‌ها، قاشق و چنگال و کاردها می‌باشد.

مکانی برای مهمان‌ها تا بتوانند شب را در آنجا بگذرانند

قرار دادن یک مبل تختخوابشو در گوشه اتاق به این معنا است که شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آنجا را تبدیل به اتاق مهمان کنید. یک صندوقچه کوچک در کنار مبل می‌تواند برای گذاشتن ملحفه‌ها از آن استفاده کرد. همچنین می‌توان هنگام شب چراغ خواب را روی آن گذاشت. از پاراوان برای جدا کردن فضا استفاده کنید. در این صورت مهمان احساس خلوت و تنهایی را در آن فضا دارد و هنگامی که به آن احتیاج نداشته باشید،‌می‌توانید آن را جمع کرده و در گوشه‌ای قرار دهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟