نکات مهم در رسیدگی به گیاهان در سرما

به گزارش رکنا ، گیاهان بیرون از خانه مدت‌هاست که در فضای باز و در معرض انواع آفات‌ها بوده‌اند و داخل آوردن آنها بدون در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند یک مشکل بزرگ را همراه داشته باشد. قبل از وارد کردن آنها، به این روش آنها را از هر آفتی پاک کنید و گیاهی تمیز به خانه بیاورید.

قرنطینه کنید

نیک کوتسومپاس، مربی پرورش گیاه و کشاورز شهری می‌گوید: قبل از آوردن گیاهان به داخل، مهم است که آنها را وادار کنید کاری را انجام دهند که شما مجبور بودید در چند ماه گذشته انجام دهید: قرنطینه. او می‌گوید: تمام گیاهان خود را در ابتدا قرنطینه کنید. قرار دادن آنها برای یک یا دو روز در دستشویی یا محیط سربسته‌ای که امکان انجام عملیات پاکسازی را به شما بدهد، ضروری است، زیرا به شما اجازه می‌دهد خاک و برگ‌ها را با هدف نابودی آفت‌ها به دقت بررسی کنید و همچنین به آنها یک دوش خوب بدهید.

به جنگ آفت‌ها بروید

بهترین حالت این است که هیچ گونه آفتی پیدا نکنید. با این حال، اگر هر گونه آفاتی را مشاهده کردید، نیک، راهی خاص برای از بین بردن آنها دارد. او می‌گوید: اگر آفات جدیدی پیدا کردید، بلافاصله اقدام کنید تا آلودگی به سایر گیاهان داخلی سرایت نکند. با یک دوش کامل شروع به از بین بردن هر گونه آفات روی برگ‌ها کنید، از محلول‌های آفت‌کش بر روی گیاه اسپری کنید و با دستمال یا پارچه قدیمی آن را پاک کنید. برخی از آفت‌ها به سادگی از بین نمی‌روند، بهتر است از یک فرچه بسیار نرم برای نقاط غیر قابل دسترس استفاده کنید. در نهایت دوباره آنها را دوش بگیرید. حتما پیش از ورود به خانه از نابودی آفت‌ها مطمئن شوید.

محیط دوست‌داشتنی آنها را پیدا کنید

پس از آنکه روند پاکسازی انجام و خیال‌تان از آفت‌ها راحت شد، می‌توانید آنها را در محلی در داخل خانه قرار دهید که بیشترین میزان نور را از بیرون دریافت می‌کند. جایه‌جایی از محیط بیرونی غرق نور به فضای داخلی کم نور، می‌تواند بزرگ‌ترین تغییر برای یک گیاه باشد.‌ بنابراین سعی کنید در صورت امکان شرایط مشابه نوری را برای آنها فراهم کنید. باید بدانید که در دوره‌ای که گیاه مشغول تنظیم خود با محیط جدید است، ممکن است متوجه تعدادی برگ‌های زرد یا پژمردگی در گیاه شوید، اما این دوره گذراست و گیاه بعد از اینکه به محیط جدید خود عادت کند، این شرایط را پشت سر می‌گذارد.

گیاهان دوستدار محیط بیرون شما می‌توانند بهار سال آینده جای خود را در حیاط و بالکن بازیابند اما تا آن زمان، این روال باعث سلامتی و نجات آنها از سرما می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟