با این ترفندها در تابستان خنک شوید

این ترفند‌های ساده و کم هزینه کمک‌تان می‌کنند وقتی هوا بسیار گرم است و دسترسی به کولر ندارید، خنک بمانید.

مثل یک یوگی نفس بکشید

این بار که احساس گرما کردید چند دقیقه تنفس یوگا را تمرین کنید. انجام تمرینات یوگا بدون تنفس عمیق ممکن نیست. تنفس درست و عمیق، شیوه‌ی طبیعی بدن ما برای خنک شدن است. رسیدن به ریتم منظم در تنفس می‌تواند به ما احساس خنکی بدهد. زبانتان را لوله کنید و آن را به سمت بالا و وسط بکشید و سپس با دهان‌تان دم بگیرید، نفس‌تان را نگه دارید و به آرامی با بینی بیرون بدهید. این کار را پنج تا ده بار تکرار کنید.

مقداری چای نعنا فلفلی اسپری کنید

مقداری چای نعنا فلفلی دم کنید و سپس آن را در یخچال بگذارید. هر وقت خوب خنک شد آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی خودتان را اسپری کنید. منتول موجود در نعنا فلفلی خاصیت خنک کنندگی دارد و به پوست‌تان احساس خنکی مطبوعی می‌دهد.

از لامپ‌های LED استفاده کنید

داخل فضای خانه می‌تواند در روز‌های گرم تابستان بسیار گرم و دم کرده شود. یک راه دیگر برای غلبه بر این گرما این است که لامپ‌های روشنایی‌تان را عوض کنید. در واقع بهتر است از لامپ‌های LED استفاده کنید. این لامپ‌ها نسبت به لامپ‌های معمولی گرمای خیلی کمتری تولید می‌کنند. همین تغییر ساده می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، مخصوصا اگر لامپ‌های زیادی در خانه روشن می‌کنید.

برای خودتان کولر درست کنید

چند بطری آب را در فریزر منجمد کنید و آن‌ها را مقابل پنکه زمینی یا پنکه رو میزی‌تان بگذارید و از باد خنک آن لذت ببرید. یک کاسه یخ هم همین کار را خواهد کرد.

مقداری غذای تند بخورید

همین طوری هم هوا گرم است و در حال عرق ریختن‌اید، چرا باید کاری کنید که بیشتر عرق بریزید؟ جواب این است: خوردن غذای تند، گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود عرق کنید، بنابراین با خشک شدن این عرق، احساس خنک شدن خواهید کرد. کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، بدن را تشویق می‌کند بدون اینکه دمایش را بالا ببرد، عرق کند.

برای خودتان کیسه یخ درست کنید

کیسه یخ در فریزرتان ندارید؟ خودتان درست کنید. یک یا دو فنجان برنج بردارید، آن‌ها را داخل یک جوراب نخی بریزید و در فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شما کیسه یخ دست ساز خودتان را خواهید داشت.

کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان بگذارید

قرار دادن یک چیز سرد روی نقاط طب فشاری نیز راه دیگری برای کاهش دمای بدن است. نقاط فشاری یا نبض‌ها، نواحی حساسی روی بدن هستند که می‌توانید ضربان آن‌ها را احساس کنید: گردن، مچ دست‌ها و شقیقه‌ها. وقتی کیسه یخ را روی نقاط نبض‌تان می‌گذارید، مغزتان فورا دستور کاهش دمای بدن را صادر می‌کند.

از آلو‌ئه ورا استفاده کنید

شما می‌دانید که آلوئه ورا یکی از راه‌های طبیعی تسکین آفتاب سوختگی است، به این دلیل که خاصیت خنک کنندگی دارد، بنابراین می‌تواند کمک‌تان کند حرارت بدن‌تان را پایین بیاورید. فقط کافیست مقداری ژل آلوئه ورا روی نقاط طب فشاری‌تان بزنید تا مغزتان پیام کاهش دمای بدن را صادر کند.

بالش و ملافه‌های‌تان را خنک کنید

ملافه‌های‌تان را تا کنید و با بالش‌تان در کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و آن‌ها را چند ساعت در فریزر بگذارید. همچنین می‌توانید لباس خواب‌تان را در فریزر قرار دهید! حالا تختخواب خنک‌تان را درست کنید، لباس‌های خنک‌تان را بپوشید و بخوابید!

تشک‌تان را خنک کنید

بالای تشک و زیر ملافه‌های‌تان یک آیس پک ژله‌ای نرم بگذارید، می‌توانید زیر تشک در قسمت زیر پاها، گردن و یا کمرتان هم آیس پک قرار بدهید تا راحت‌تر هم باشید. آیس پکی که دستور درست کردنش را دادیم یادتان هست؟ می‌توانید چند عدد از همان درست کنید و بین ملافه‌های‌تان بگذارید. برنج، سرما را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

از بالش گندم سیاه استفاده کنید

جنس رختخواب شما برای همه‌ی فصل‌ها مناسب نیست مثلا ممکن است وقتی در خواب هستید گرمای بدن‌تان را در خودش نگه دارد. به جای بالش معمولی از بالش گندم سیاه استفاده کنید که گرمای بدن‌تان را در خودش نگه ندارد و در طول شب احساس هنکی کنید.

دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد هم می‌تواند دمای بدن‌تان را پایین نگه دارد و عرق را از سر و تن‌تان پاک کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟