در خانه تکانی عید چیدمان کمد فراموش نشود!

کمد لباس یکی از مهم ترین قسمت های اتاق خواب است. در این مطلب سعی داریم راه های آسان برای مرتب کردن کمد لباس هایتان در خانه تکانی را برای شما بیان کنیم، با ما همراه باشید.

چیزی دیگر تا پایان عید نوروز باقی نمانده است و اکثریت ما مشغول خانه تکانی هستیم. هر چند که اکثریت علاقه زیادی به خانه تکانی ندارند اما این امر خبر از این می دهد که سال جدید در راه است .کمد لباس یکی از مهم ترین قسمت های اتاق خواب است.

یکی از مهم ترین عواملی که چهره اتاق خواب شما را تغییر می دهد کمد لباس های شما است زیرا عملکرد کمد لباس ها بر اساس نظم عنصری است که شخصیت شما را بازگو می کند. اگر همیشه می خواهید یک اتاق خواب منظم داشته باشید ابتدا باید یک کمد لباس منظم داشته باشید.اما مرتب کردن کمد لباس ها برای اکثریت ما کاری بسیار دشوار است و همه ما بدون شک لباس هایی در کمد لباس هایمان داریم که همواره آن ها را پیدا نمی کنیم !

برای همین هنگامی که به کمد لباس هایمان نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ چیز برای پوشیدن نداریم و همیشه لباس های تکراری می پوشیم !همه ما گاهی برای پیدا کردن لباس مورد نظر تمام کمد لباس هایمان را جستجو می کنیم و باز هم لباس مورد نظر پیدا نمی کنیم اگر این حالت برای شما نیز اتفاق افتاده است زمان آن رسیده تا کمد لباس هایتان را مرتب کنید.نگران نباشید شما می توانید این کار دشوار را به راحتی انجام دهید و از آن لذت ببرید.

در این مطلب سعی داریم راه های آسان برای مرتب کردن کمد لباس هایتان در خانه تکانی را به ویژه برای علاقه مندان به مد و فشن بازگو کنیم :

دسته بندی و جدا کنید

اولین قدم برای مرتب کردن کمد لباس ،تخلیه کامل آن است. بعد از تخلیه کامل کشوها و طبقه ها ،لباس های خود را به ۳ دسته تقسیم کنید. دسته اول لباس هایی که مرتبا آن ها را می پوشید، دسته دوم مربوط به لباس هایی است که به ندرت می پوشید و دسته سوم مربوط به لباس هاس فصلی است. دسته اول را در جایی در کمد قرار دهید که دسترسی آسان دارد .دسته دوم را در مکانی با دسترسی معمولی و دسته سوم را به صورت مرتب در مکانی قرار دهید که دسترسی آن خوب نیست یعنی در انتهای کمدتان. از میان این ۳ دسته لباس هایی را که هیچ وقت نمی پوشید یا سایز آن ها برای شما کوچک است یا هدیه گرفته اید اما به آن ها علاقه ندارید را جدا کنید و برای نیازمندان بفرستید.

دسته بندی های خود را افزایش دهید

البته اگر کمد لباس های شما بسیار بزرگ و دارای کشو و طبقات زیاد است می توانید دسته بندی های خود را افزایش دهید. به عنوان مثال می توانید لباس های آسیب دیده خود را در قسمت جداگانه قرار دهید.

دسته بندی بر اساس رنگ و طرح

یکی دیگر از راههای مرتب کردن کمد لباس هایتان دسته بندی آن ها بر اساس رنگ و طرح آن ها است. لباس های خود را براساس رنگ آن ها از تیره به روشن بچینید. همچنین لباس هایی را که دارای طرح های مشابه هستند مانند طرح راه راه کنار یکدیگر قرار دهید.این امر سبب می شود که شما لباس های خود را به راحتی پیدا کنید.

قرار دادن اکسسوری ها در کشو جداگانه

قرار دادن اکسسوری هایی مانند دستکش ،شال و … را در کشوهایی جداگانه قرار دهید. این امر سبب می شود که کمد شما ظاهری مرتب تر و ظریف تر داشته باشند. قرار دادن اکسسوری ها در میان لباس های اصلی شما باعث می شود شما هیچ وقت آن ها را پیدا نکنید همیشه سعی کنید که از شب قبل لباس های خود را آماده کنید و با توجه به لباس های خود اکسسوری خود را آماده کنید.

کفش ها

هر وقت صحبت از جا کفشی می شود اولین تصوری که به ذهن انسان می آید ،جا کفشی موجود در راهرو است. اگر برای شما این امکان وجود دارد سعی کنید تا در کمد لباس هایتان محیطی برای قرار دادن کفش های خود ایجاد کنید. کفش های خود را نیز بر اساس کاربری آن ها به طور مرتب بچینید تا کمدی همیشه مرتب داشته باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟