10 ترفند برای داشتن خانه ای تمیز

1. صابون مایع را جایگزین صابون‌ها جامد کنید

یکی از کارهایی که برای هیچکس جذابیت ندارد تمیز کردن کاشی‌های حمام است. در صورتی که به جای صابون‌های جامد از صابون‌های مایع استفاده کنید مکافات شما برای این کار کمتر خواهد شد و مجبور نخواهید بود در فاصله‌های زمانی کوتاه آن را تمیز کنید. صابون‌های جامد دارای چربی و روغن هستند به همین دلیل پاک کردن آن‌ها از روی سطح سرامیک سخت‌تر است و مانند فوم‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند.

2. از ظرفشویی برای کارهای دیگر هم استفاده کنید

اکثر افرادی که ماشین ظرفشویی دارند از آن فقط برای شستن ظرف‌ها استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌توانید از آن برای مصارف دیگری استفاده کنید. لیست وسایلی که می‌توانید آن‌ها را در ظرفشویی قرار دهید بسیار بلند بالا است چند نمونه از آن‌ها عبارتند از انواع برس، اسباب بازی‌های پلاستیکی یا فلزی، صفحات اجاق گاز، قوطی‌های لوازم تحریر و گل‌های مصنوعی. به کمک ماشین ظرفشویی وسایل خانه شما همیشه تمیز خواهد بود.

3. کرکره‌های خانه‌تان را تمیز کنید

برای پاک کردن کرکره‌ها به جای استفاده از دستکش و پارچه از جوراب استفاده کنید. یک جوراب پشمی را روی دستتان بکشید و به کمک آن کرکره‌های پنجره را تمیز کنید. استفاده از جوراب علاوه بر اینکه باعث تمیزتر شدن کرکره‌های خانه‌تان می‌شود به شما در راحت‌تر شدن کارتان هم کمک می‌کند و هر دو طرف کرکره را به سادگی می‌توانید تمیز کنید. به این ترتیب همیشه خانه تمیز ی خواهید داشت.

4. برای طبقات یخچالتان از پوشش استفاده کنید

استفاده از پوششی مناسب برای طبقات یخچال باعث می‌شود پاک کردن آن‌ها راحت تر باشد. هنگام پاک کردن یخچالتان می‌توانید پوشش‌ها را عوض کنید یا حتی آن‌ها را به سادگی درون لباسشویی بیندازید تا برق بیفتند و با یک دستمال کشیدن یخچالتان را مانند روز اول کنید. این کار به خصوص مناسب زمانی است که چیزی درون یخچال ریخته باشد.

5. از پرزگیر لباس استفاده کنید

از پرزگیر لباس علاوه بر استفاده برای لباس برای گرفتن پرزهای مبل‌ها و آبازورتان هم می‌توانید استفاده کنید.

6. تمیز کردن استند چاقوهایتان را فراموش نکنید

هیچکس شستن ظرف‌های کثیف را فراموش نمی‌کند اما چیزی که اکثرا از آن غافل می‌شوند استند چاقوها است. با کمک باریک‌ترین سر جاروبرقی می‌توانید آشغال‌های درون آن را خارج کنید یا از سشوار برای خشک کردن مواد جا مانده در استند چاقو استفاده کنید سپس به کمک چاقو آن را خارج کنید.

7. پرده حمامتان را بشویید

ممکن است به دلیل وجود رطوبت در حمام کپک یا قارچ در پرده‌های حمامتان به وجود آید به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یکبار پرده‌های حمامتان را درون لباسشویی بیندازید تا خوب شسته شوند سپس آن‌ها را در هوای باز و در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند و میکروب‌های آن توسط نور خورشید از بین برود.

8. عروسک‌های نرم و پشمی را تمیز کنید

این عروسک‌ها را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و یک لیوان نشاسته درون کیسه بریزید سپس آن را خوب تکان دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید آن را برای مدت 40 دقیقه درون فریزر قرار دهید یا چند قطره اسانس به آن اضافه کنید. الکتریسیته‌ای که در کیسه پلاستیکی اتفاق می‌افتد باعث از بین رفتن گرد و غبار از روی عروسک شما می‌شود. بعد از خارج کردن عروسک‌ها از کیسه پلاستیکی روی آن‌ها جاروبرقی بکشید.

9. قسمت‌های باریک و سخت خانه را تمیز کنید

گاهی حتی استفاده از باریک‌ترین سر جاروبرقی هم به شما اجازه تمیز کردن بعضی از بخش‌های خانه را نمی‌دهد. این مشکل به ساده‌ترین راه و به کمک مقوای رول دستمال توالت حل می‌شود. قسمت مقوایی رول دستمال توالت را بردارید، یک سر آن را به جارو برقی متصل کنید و سر دیگر آن را با دست به اندازه درزی که قصد تمیز کردن آن را دهید در آورید و جارو برقی را روشن کنید و به تمیز کردن ادامه دهید.

10. از برق ناخن استفاده کنید

حتما در خانه شما هم وسایلی وجود دارند که بخشی از آن‌ها فلزی است و مدام نگران زنگ زدن آن قسمت‌ها هستید. برای جلوگیری از زنگ زدن بخش فلزی این وسایل می‌توانید کمی برق ناخن روی آن‌ها بزنید و خیالتان از بابت زنگ زدن آن‌ها راحت شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟