ترفندهای پاکسازی خانه از شر میکروب ها

 نبودن گردوغبار روی میز و برق‌زدن سرامیک‌های کف خانه کافی نیست. حتی اگر خانه‌ای همیشه مرتب و به‌ظاهر تمیز داشته باشید، نمی‌توانید نشان «خانه پاک‌سازی شده» را دریافت کنید. میکروب‌هایی که زمینه را برای ابتلای شما به مسمومیت، بیماری‌های پوستی و اختلالات گوارشی فراهم می‌کنند، در گوشه‌هایی از خانه که فکرش را هم نمی‌کنید پنهان می‌شوند. ما در این مطلب، برخی از این گوشه‌های آلوده را به شما معرفی می‌کنیم.

از لباس‌شویی شروع کنید

پاک‌سازی خانه‌تان را از ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی شروع کنید. هرچند روز یک‌بار، واشرها را بیرون بیاورید و تمیز کنید و با استفاده از قرص‌ها یا مایع‌های ضدعفونی‌کردن مخصوص این ماشین‌ها، احتمال خانه‌کردن میکروب‌ها و باکتری‌های دردسرساز در این وسایل را کاهش دهید. گذشته از این، یادتان نرود که ماکروفر خانه‌تان هم یکی دیگر از نقاط آلوده‌ای است که باید بعد از هر بار استفاده، یک فنجان آب را در آن بجوشانید و سپس با دستمال آغشته به محلول آب و سرکه، داخلش را تمیز کنید.

سراغ اتاق فرزندتان بروید

اسباب‌بازی‌های کوچک کودکتان که مدام روی زمین پهن شده‌اند، خانه امنی برای آلودگی‌ها هستند. بازی با این وسایل همیشه آلوده، یکی از دلایل تحریک آلرژی در کودکان و ابتلای‌شان به مشکلات گوارشی است. برای اینکه فرزندتان، به‌خاطر بازی با این وسایل دوست‌داشتنی اما آلوده، بیمار نشود، بهتر است لااقل هر هفته، همه اسباب‌بازی‌های کوچکش را در وان بریزید و با دست، لابه‌لایشان را با یک مسواک تمیز بشویید.

حوله‌ها را فراموش نکنید

یکی از مکان‌های امن برای میکروب‌ها و باکتری‌های تهدیدکننده، حوله‌ها هستند. حوله‌هایی که در آشپزخانه، توالت و حمام میزبان این مهمان‌های خطرناک هستند. پیشنهاد ما این است که هر هفته، حوله‌ها را با آب ۶۰ درجه بشویید و بعد از هر مهمان‌داری، حوله آشپزخانه و توالت را تعویض کنید. استفاده از دستمال‌های یک‌بار مصرف به جای حوله در این دو مکان هم می‌تواند به بهداشت خانه شما کمک کند.

ملحفه‌ها را باکتری‌زدایی کنید

ملحفه‌ها و روبالشتی‌ها، اغلب فضای مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌های خطرساز هستند. برای اینکه قرارگرفتن در معرض آن‌ها، سلامت شما را به خطر نیندازد، هر هفته ملحفه‌های مورد مصرفتان را با آب داغ بشویید و ملحفه‌های مهمان را هم بعد از هر بار استفاده در ماشین لباس‌شویی بیندازید.

کنترل‌ها را پاک‌سازی کنید

کنترل‌ها، صفحه کلید رایانه، کلید‌های برق و وسایلی که مدام زیر دست شما قرار دارند، آلوده‌تر از آن هستند که فکر می‌کنید. پس وقت تمیز کردن‌شان، به جای یک گردگیری ساده، گوشه کلیدهایشان را با دقت پاک کنید و هر چند روز یک‌بار، با یک پنبه آغشته به الکل یا مواد ضدعفونی‌کننده، آن‌ها را تمیز کنید.

دسته مبل‌ها را از یاد نبرید

نرده پرده‌ها و دسته مبل‌ها، از دیگر نقاط آلوده خانه شما هستند. وقتی خسته از کار برمی‌گردید و دست‌های آلوده‌تان را روی مبل می‌گذارید، احتمالا نمی‌دانید که چطور راه میکروب‌ها و باکتری‌ها را به خانه‌تان باز می‌کنید. پس شاید بد نباشد که این دو بخش از خانه را، هر هفته چند بار با مواد ضدعفونی‌کننده، پاک‌سازی کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

موسیقی عروسی با نت مرگ! / عروس مشهدی به جای حجله به بیمارستان رفت +عکس

گفتگو با شرور معروف تهرانسر که عاشق خالکوبی است + فیلم

جزئیات حکم و عکس 2 قاضی شیطان صفت و فاسد

عروسک هایی که زن انگلیسی را حامله کرد +عکس

ناخن هایم را کشید و روی بدنم هر کاری که دلش خواست انجام داد ولی من تسلیم نشدم!

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

شوهر شیطان صفتم حتی به هم کلاسی های دانشگاه من هم رحم نکرد

وقتی فهمیدم پدرام پسر همسایه به دنبال ارتباط شوم با خواهرم است از خود بی خود شدم!

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

پای سفره عقد با داماد دستبند به دست

زنی شوهرش را به خاطر پوست نکندن سیب زمینی کور کرد!

اعتراف تلخ قاتل در برابر خبرنگار حوادث + فیلم گفتگو

پدر و مادر فرهاد 57 ساله را می شناسید؟ +عکس

پیرزنی 20 روز در حمام فقط آب خورد!

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

 

 

کدخبر: 411333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟