پرورش خیار در باغچه کوچک خانه!

خیار به عنوان یک خوردنی خوشمزه که هم در سبد میوه و هم سبد غذایی ما قرار دارد. خواص خیار آنقدر زیاد است که می‌توانیم از آن به عنوان یک معجزه خوردنی نام ببریم.

خیار اگر چه در دسته صیفی‌جات قرار می‌گیرد، بیشتر مواقع به صورت خام مصرف می‌شود. شما می‌توانید خیار را به عنوان یک میان وعده میل کنید، داخل سالاد بریزید یا به عنوان یک پوره داخل سوپ بریزید یا آن را بریده و هر زمان که دوست داشتید میل کنید.

پرورش خیار بسیار آسان است و به همین دلیل یکی از انواع صیفی‌ است که در همه جای دنیا پرورش داده می‌شود. پرورش آن به مراقبت‌های زیادی نیاز ندارد، کافی است یک باغچه کوچک داشته باشید تا خودتان به تنهایی آن را رشد دهید، زیرا پرورش خیار ارگانیک همیشه بهتر از تهیه آن از میوه فروشی‌ها است.

شما هرگز از خوردن این خوردنی دوست داشتنی خسته نخواهید شد؛ به همین خاطر هم باید مصرف خیار را در برنامه غذایی خود قرار دهید. برای اینکه با بخشی از خواص خیار آشنا شویم، در اینجا به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم.

1)عامل آبرسانی به بدن از خواص خیار است

خیار دارای مقدار زیادی آب است. بنابراین هنگامی که خیار می‌خورید، بدن شما مقدار زیادی آب جذب می‌کند. خیار یک میان وعده بسیار مناسب برای زمان‌هایی است که در یک مکان بسیار گرم پیاده‌روی می‌کنید.

2) خنک کننده است

خیار برای خنک کردن شما بسیار مناسب است. خیار را حلقه حلقه کنید و آن را روی چشمان خود قرار دهید تا خنک و آرام شوید. همچنین می‌توانید پوره آن را روی بدن خود قرار دهید تا پوستتان خنک و با طراوت شود. خیار برای لطافت پوست بسیار مناسب است.

3) با بیماری دیابت Diabetes و فشار خون بالا مقابله می‌کند

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، می‌توانید به عنوان میان وعده یا حتی ناهار خود، خیار میل کنید. ترکیبات خیار دارای ماده‌ای است که به تولید انسولین کمک می‌کند و تنها چیزی است که افراد مبتلا به دیابت به آن احتیاج دارند. خیار همچنین فشار خون بالا را پایین می‌آورد و هنگامی که فشار خون شما پایین است، آن را تثبیت می‌کند. همچنین خیار سرشار از منیزیم، فیبر و پتاسیم بوده و در تنظیم فشار خون موثر است.

4) به کاهش وزن و هضم بهتر غذا کمک می‌کند

اگر قصد دارید وزن کم کنید و غذای سالم بخورید، خیار بهترین گزینه برای شماست. خیار سرشار از فیبر و آب است، هیچ چربی در آن نیست و کالری بسیار کمی دارد. وقتی خیار می‌خورید، بدن شما مقدار زیادی مواد مغذی دریافت می‌کند و بعد از آن به سرعت احساس سیری می‌کنید. فیبر موجود در آن به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

 

کدخبر: 399920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟