تضمین سلامتی با داشتن داروخانه گیاهی شخصی

رشد گیاهان دارویی در منزل و داشتن داروخانه شخصی با این گیاهان تاثیر بسیاری در سلامت بدن دارد.

 داشتن باند و آسپرین یک طرف قضیه داروخانه شخصی است اما آیا تا به حال به اهمیت وجود عصاره‌های گیاهی برای سلامت خود و خانواده‌تان در تحولات اجتماعی فکر کرده‌اید؟

آگاهی از چگونگی پرورش و رشد گیاهان دارویی در منزل و همچنین آشنایی با قدرت شفابخش آنان از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که شما باید با آن آشنا شوید.

تبدیل شدن به یک داروساز گیاهی ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد اما پس از آشنایی با اصول اولیه متوجه آسان بودن این فرایند خواهید شد.

اولین چیزی که باید بدانید این است که رشد گیاهان، ادویه‌ها، ریشه‌ها و سایر گیاهان دارویی به فضای بسیار کم نیاز دارد همچنین انجام این کار به هزینه گزافی احتیاج ندارد و هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد.

آسان‌ترین راه برای اکثریت مردم، آغاز به کاشت گیاهان مورد علاقه خود در گلدان‌های اطراف خانه و حیاط‌شان است همچنین ممکن است بخواهید در زمینه تنظیمات اقلیمی گیاهان اطلاعات کسب کنید. برای مثال شاید بخواهید بدانید ترکیب کدام گیاهان با یکدیگر به رشد بهتر یا برعکس آن منجر می‌شود.

گیاهان دارویی خود را در دسترس قرار ندهید؛ سعی کنید آن‌ها دور از چشم باشند تا از تهدیدات محافظت کنید.

پرورش کدام گیاهان ارزشمندتر است؟

آلوئه‌ورا: پرورش و نگهداری این گیاه شاداب و آبدار بسیار آسان است همچنین به سادگی با شکستن برگ و استخراج ژل می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد.

ژل آلوئه‌ورا در بهبود سوختگی و زخم موثر است ومی‌تواند با ویروس‌های مضر، باکتری‌ها و قارچ‌ها مبارزه کند.

پونه کوهی: داشتن این گیاه به دلیل داشتن خاصیت ضدمیکروبی ضروری و پرورش آن آسان است؛ شاید نام روغن پونه کوهی را پیش از این شنیده باشید؛ هم نوع تازه و هم نوع خشک شده پونه کوهی سرشار از مواد معدنی ، مواد آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است.

این گیاه خاصیت ضدمیکروبی نیز دارد همچنین بلغم‌آور و ادرارآور است.

زنجبیل: زنجبیل را می‌توان به راحتی پنهان کرد؛ این گیاه زنجبیل در زیر خاک رشد می‌کند همچنین حاوی ترکیباتی نظیر لوکوترین و پروستوگلاندین است؛ این مواد از زنجبیل یک آرام‌بخش بسیار قوی مانند ایبوپروفن ساخته‌اند.

این گیاه خاصیت ضدالتهابی نیز دارد و این خاصیت زنجبیل سبب شده است تا در درمان درد معده، حالت تهوع و بیماری‌های حرکتی بسیار مفید باشد.

قاصدک‌ها: قاصدک‌ها معمولا در بسیاری از نقاط جهان به صورت خودرو رشد می‌کنند؛ بنابراین شما حتی ممکن است نیازی به تلاش برای پرورش آن‌ها نداشته باشید.

از نظر بسیاری از مردم آن‌ها علف هرز هستند با این حال فریب حرف مردم را نخورید؛ قاصدک‌ها خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای دارند و دم کردن آن‌ها به همراه چای خواص مفید بسیاری دارد.

گزنه دوپایه: این گیاه یکی از گیاهان رایج در درمان آلرژی، حساسیت پوستی، عفونت کلیه و عفونت دستگاه ادراری است؛ فقط مراقب باشید هنگام چیدن آن حتما از دستکش استفاده کنید چرا که این گیاه خاردار است.

عسل: آموزش یادگیری پرورش زنبور عسل در منزل مهارتی بسیار ارزشمند است. عسل، موم زنبور عسل و شاه انگبین از مواد خوراکی ارزشمند و حیاتی انسان هستند.

آن‌ها تاثیرات شگرفی از بهبود زخم تا حفاظت از سیستم ایمنی بدن داد همچنین این مواد عاری از هرگونه مواد پروبیوتیک هستند که می‌توانند به افزایش باروری کمک کنند.

 

 

کدخبر: 389139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟