نحوه تمیز کردن ظروف چدنی

ممکن است فکر کنید که قرار دادن ظروف آشپزی در فر داغ تنها کاری است که باید انجام دهید، اما جزئیات بیشتری در این کار نقش دارند.

چرا مهم است که ظروف آشپزی را در چه دمایی حرارت بدهید؟ اساسا اگر کوره خیلی سرد باشد، روغن به خوبی به فلز نمی چسبد و بدین ترتیب پوشش دهی مطلوب ایجاد نمی شود. خب، پس فقط باید آن را بر روی اجاق خیلی داغ قرار دهیم و بدین ترتیب مشکل حل خواهد شد (روغن به فلز می چسبد). آیا چنین چیزی درست است؟خیر، این کار اشتباه است! اگر وسایل را بیش از حد گرم کنید، احتمال دارد به سطح وسایل آسیب بزنید. گرم کردن وسایل آشپزی به مدت یک ساعت در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت، باید پوشش تیره خوب لازم برای محافظت از ظرف را ایجاد نماید.

پس از آن که ظرف چدنی تمیز شد، روغن زدن دوباره و حرارت دادن ظرف قبل از ذخیره سازی آن مهم است. این کار ظرف را برای استفاده بعدی آماده می کند. از یک حوله کاغذی برای پوشاندن کل ظرف با روغن استفاده کنید. روغن اضافی بر روی ظرف را با همین حوله پاک کنید. سپس ظرف چدنی را بر روی شعله حرارت دهید تا کاملا گرم شود و اندکی دود کند. سپس اجازه دهید تا کاملا خنک شده و سپس آن را در جایی که می خواهید قرار دهید.

هر چند جلا دادن سطح نچسبی را ایجاد می کند، اما این سطح ۱۰۰ درصد کامل نخواهد بود. ممکن است بعد از استفاده از آن هنوز هم کمی غذا روی ظرف مانده باشد. این اتفاق طبیعی است و باید آن را به راحتی شستشو دهید. اما اگر متوجه شدید که غذا به طور مداوم به ظرف می چسبد، زمان آن است که مجددا ظرف چدنی خود را جلا دهید. یا اگر متوجه کمی زنگ زدگی شدید، قطعا زمان جلا دادن فرا رسیده است. اگر کمی زنگ زدگی بر روی ظرف خود دیدید، نترسید! دنیا به پایان نرسیده است! (اصلا مساله مهمی نیست!) از سیم ظرفشویی برای خراشیدن نقاط زنگ زدگی استفاده کنید، سپس مراحل معمول جلا دادن، یعنی شستشو، خشک کردن، روغن زدن و حرارت دادن را دنبال کنید. ظرف شما در مدت زمان اندکی به زیبایی قبلی خود باز خواهد گشت.

به همین راحتی ظرف شما دوباره جلا داده شده است! هر چند مرحله دیگر را نیز باید دنبال کنید، اما داشتن و مراقبت از ظرف چدنی فوق العاده آسان بوده و قطعا ارزش سرمایه گذاری و خرید آن را دارد. این ظرف به حدی عالی است که شما تعجب می کنید که چطور تا الان بدون آن آشپزی می کردید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 335654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟