بزرگداشت استاد «سیدحسین میرخانی» برگزار می‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ استاد «سیدحسین میرخانی» از خوشنویسان و نستعلیق‌نویسان معاصر و از بنیان‌گذاران، رئیس و استاد ارشد انجمن خوشنویسان ایران بود. او از اساتید صاحب سبک در خط نستعلیق معاصر ایران به‌شمار می‌رود.

وی در سال ۱۲۸۶در تهران متولد شد و از خردسالی به آموختن خط همت گمارد و از یازده سالگی به کار کتابت و خوشنویسی پرداخت. پدر او سید مرتضی برغانی بود که سبک خوشنویسی میرزا رضا کلهر را به دو فرزند خود حسین و حسن میرخانی تعلیم داد. سیدحسین میرخانی روز ۱۱ خرداد سال ۱۳۶۱ پس از چند سال نابینایی درگذشت.

در همان ابتدای تشکیل انجمن خوشنویسان در سال ۱۳۳۰ حسین میرخانی به عنوان استاد ممتاز مشغول به تدریس شد و می‌توان گفت پاگرفتن، دوام و رسمیت یافتن انجمن در آن زمان مرهون تلاش وی بوده‌است. او در فاصله سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۶ یعنی حدود ۲۵ سال بدون هیچ وقفه‌ای کرسی خود را در انجمن خوشنویسان حفظ کرد و اگر روزگار سوی چشمان او را نمی‌ربود سال‌های سال بعد هم در این عرصه می‌ماند.

از سیدحسین میرخانی و برادرش سیدحسن میرخانی در نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق تجلیل شده‌است.

روز سه شنبه 29 بهمن موزه خوشنویسی ایران از ساعت 15:30میزبان هنرمندان، دوستان و شاگردان استاد «سیدحسین میرخانی» خواهد بود تا بزرگداشت این استاد فقید را برگزار کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 543973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟