معرفی هیات داوران جایزه «موسیقی و رسانه»

داوران فجر

به گزارش رکنا ، اعضای هیات داوران این جایزه را استادان پیشکسوت علوم ارتباطات، عرصه خبر و هنر تشکیل می‌دهند که به شرح زیر است:

مسعود کوثری، عضو هیات علمی گروه مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشگر ارتباطات، فرهنگ و موسیقی است. او در سال ۱۳۸۳برای نگارش مقاله «نشانه‌شناسی موسیقی مردم‌پسند» جایزه بهترین مقاله فرهنگی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

علی‌اکبر قاضی‌زاده مدرس روزنامه‌نگاری، پژوهشگر،‌ نویسنده و مترجم حوزه علوم ارتباطات است. او علاوه بر نیم‌قرن فعالیت پیوسته در حوزه روزنامه‌نگاری کتاب‌هایی چون ویراستاری و مدیریت اخبار، نوشتن برای رادیو، گزارشگری در رادیو، روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، مهارت‌های نوشتن برای مطبوعات و اخلاق روزنامه‌نگاری را ترجمه و تالیف کرده است.

علیرضا میرعلینقی، پژوهشگر حوزه موسیقی، روزنامه‌نگار و منتقد هنری است. او مدتی مسئول آرشیو مرکز موسیقی حوزه هنری بود و مدتی نیز سرپرستی گروه موسیقی دایرةالمعارف اسلامی را بر عهده داشت. میرعلینقی همچنین از مشاوران سردبیر نشریه مقام موسیقایی از سال ۱۳۷۴محسوب می‌شود و مقالات متعددی در حوزه موسیقی نوشته است.

فریدون صدیقی از استادان شناخته شده عرصه روزنامه‌نگاری کشور است و بیش از 20 سال است که روزنامه‌نگاری تدریس می‌کند. او سال‌ها نقد هنری و ادبی نوشته و در شکل‌گیری ده‌ها روزنامه و مجله سهم داشته است. بسیاری از روزنامه‌نگاران سه دهه اخیر از آموزش‌های فریدون صدیقی بهره می‌برند.

امیرعباس ستایشگر، آهنگساز و نوازنده سه‌تار و دارای مدرک کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره تهران و دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه خوارزمی است. او عضو پیوسته انجمن علمی عرفان اسلامی ایران، دبیر بخش پژوهش جشنواره موسیقی فجر (1395.1396) و عضو هیات تحریریه ماهنامه هنر موسیقی( 1380 تا 1392) است.

بنا بر این گزارش پس از انتشار فراخوان این جایزه تا کنون 80 اثر به دبیرخانه ارسال شده و پس از تهران آثار قابل توجهی از آذربایجان شرقی،‌ مازندران و قم دریافت شده است.

فعالان رسانه ای، خبرنگاران و نویسندگان حوزه موسیقی تا ساعت 12 امشب(دوازدهم بهمن‌ماه) فرصت دارند تا آثار خود را برای شرکت در این بخش به نشانی media@fajrmusicfestival.comارسال کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟