حاشیه مهناز افشار پایان ندارد

مهناز افشار یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در سال‌های اخیر بیشتر از آن‌که نقش‌آفرینی و بازی‌هایش در ذهن مخاطبان به یادگار مانده باشد، با توییت‌ها و اظهارنظرهایش در فضای مجازی نامش دهان به دهان می‌چرخد، اظهارنظرهایی که به یکی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه فرهنگ و هنر بدل شده و حواشی بسیاری را هم در پی داشته است.

به‌تازگی هم توییتی از او حسابی در فضای مجازی و همچنین رسانه‌ها جنجال به پا کرد، او شب گذشته توییتی مبهم را به اشتراک گذاشت که از لا به لای جملات و کلمات آن بسیاری برداشت کردند افشار از همسرش، یاسین رامین طلاق گرفته است، اتفاقی که حسابی سروصدا به پا کرد.

اما داستان مهناز افشار و جنجال توییت‌هایش اتفاق تازه‌ای نیست و در طول یکی، دو سال اخیر بارها شاهد انتشار اخباری درباره توییت‌های او و واکنش چهره‌ها و مقامات مختلف بوده‌ایم. به همین بهانه بر جنجالی ترین توییت های او مروری داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

دردسر اظهارنظر اشتباه درباره یک ماجرا

بدون شک یکی از پرسروصداترین توییت‌های افشار، واکنش او به حضور نیروهای حشدالشعبی در کشور بود. افشار توئیت مشکوک منسوب به صادق حجازی در مورد جهاد نکاح دختران ایرانی با اعضای حشدالشعبی را ریتوییت و سپس به اعتراض یک مرد خوزستانی به حضور حشدالشعبی برای کمک به سیل زده‌ها اشاره کرد. او نوشت: «افسوس به حال اوناییکه وقتی از غیرت برادر خوزستانی گفتم یقه دریدن و به من و امثال من برچسب و تهمت نژادپرستی زدن اما حالا در مقابل چنین حقارتی ساکت موندن.»

اتفاقی که خیلی زود زوایای پنهان آن پیدا و جعلی بودن صفحه حجازی بر همگان هویدا شد و افشار هم خیلی زود توییت خود را پاک کرد اما عواقب اظهارنظرش دست از سرش بر نداشت.

5271556

روز بعد یکی از طلاب همدانی در شهرش کشته شد و بسیاری علت قتل او را مرتبط با توییت افشار دانستند و هشتگی را با عنوان محاکمه افشار در فضای مجازی به راه انداختند، مدتی بعد هم طلبه‌ای که افشار به توییتی جعلی با عکس او استناد کرده بود، از این بازیگر شکایت کرد.

جنجال بر سر ممنوع‌الخروجی پگاه آهنگرانی

تازه‌ترین نمونه توییت‌های جنجالی او که پای سینماگران دیگر چون منیژه حکمت را هم به میان کشید، کنایه به پگاه آهنگرانی پس از انتشار خبر ممنوع الخروج شدنش بود.

افشار در توییتی درباره مصاحبه قدیمی آهنگرانی که مدتی پیش پخش شد و به دخالت سلبریتی‌ها در حوزه‌های غیرتخصصی واکنش نشان داده بود، نوشت: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت رو همه شنیدن. امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع الخروجی‌ات لغو شود.»

5271234

این توییت او با واکنش منیژه حکمت، مادر پگاه آهنگرانی همراه شد که این‌چنین پاسخ داد: «مهناز جان قصد جواب نداشتم ولی پگاه گفت این پیغام رو بهت بدم، اول اینکه این مصاحبه برای دو سال و اندی پیش است، پس نه به ممنوع‌الخروجی من ربط دارد و نه به خاطر عافیت طلبی است و به غلط این شائبه را جا نیندازید که پگاه عافیت طلب یا به هر طریقی به دنبال رفع ممنوع‌الخروجی بود.»

افشار نیز در پاسخ به این پست حکمت نوشت: «خاله منیژه هیشکی ندونه ولی شما خوب میدونین که روزی که پگاه نازنینمون در اوین بود من تنها بازیگر زنی بودم که با عشق و حس وظیفه روبروی زندان تا صبح کنارتون بودم. شاید هر کدوم از شماها برای یکبار هم شده خودتون رو جای من در این پنج سال من بگذارید، حق بدید که شک کنم به اخلاقمداری.»

حضور زنان در استادیوم و کنایه به سحر قریشی

مقوله حضور زنان در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال یکی از مهم‌ترین موضوعات سال‌های اخیر جامعه است که پای چهره‌ها از جمله بازیگران هم به آن باز شده است و مهناز افشار هم یکی از همین چهره‌هاست.

او ابتدا در واکنش به اظهارات سحر قریشی که گفته بود با حضور در ورزشگاه کنار مردان منقلب می‌شود، در توییتی نوشت: «نمیشه خیلی راحت حق نیمی از جامعه رو انکار کرد چون یک نفر وقتی در کنار مردان قرار می‌گیره «منقلب» میشه! ورود به ورزشگاه‌ها حق زنان است.»

این توییت او حسابی جنجال به پا کرد و در میان مخاطبان دست به دست شد اما آخرین اظهارنظر این بازیگر درباره این موضوع نبود. افشار مدتی بعد هم توییتی را با این مضون منتشر کرد: «هر چقدر که لازم باشد تکرار خواهم کرد، در حالی هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران به اوج و هیجان خود رسیده که جای زنان در ورزشگاه خالیست.»

دعوای مجازی با بهروز افخمی

توییت جنجالی دیگر افشار باز هم یک سرش به عضوی دیگر از اهالی سینما می رسید و این بار قرعه به نام بهروز افخمی افتاد.

افخمی در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» در واکنش به تکثیر فیلمی پیرامون سیل اخیر توسط مهناز افشار گفته بود: «این خانم چه فکر می‌کند که به نماینده مجلس می‌گوید شما تا زایمان نکردی حق نداری درباره ازدواج دختران زیر ۱۸سال اظهارنظرکنی؟»

این سخنان کارگردان سینمای ایران واکنش افشار را در پی داشت که در توییتی نوشت: «...ذهنم مشغول شد که آقای افخمی تو این آشفته بازار چرا جای نماینده مجلس نطق خارج از دستور کرده. یهو یادم اومد که ایشون خودش یه روزی نماینده مجلس بودن و احتمالا همینجوری هم از مردم دفاع می‌کردن.»

نیاز مهمی که بازیگران دارند

از این دست توییت‌های افشار هر چه بگردیم بسیار است، از واکنش به فرار از ایران گرفته تا اظهارنظر درباره جایزه نگرفتن در جشنواره فیلم فجر. اما آنچه قابل توجه است، افشار پس از پشت سر گذاشتن این حواشی پرسروصدا همین چند وقت پیش توییتی را منتشر کرد و از پایان حضورش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خبر داد، تصمیمی که شاید از خستگی او از جنجال‌های بی پایان این حوزه بود.

اما این تصمیم عمر طولانی نداشت و افشار خیلی زود با انتشار یک توییتی شب گذشته به شبکه‌های اجتماعی بازگشت، توییتی که همچون گذشته دوباره حسابی جنجال آفرین شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟