«مرد ایرلندی» فیلم جدید کمپانی نتفلیکس به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، نتوانست در بین فیلم‌های جشنواره کن قرار بگیرد. با اعلام تری فریماکس این فیلم در جشنواره آینده لومیر که ماه آینده در شهر لیون برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این جشنواره از ده سال پیش (۲۰۰۹) توسط فریماکس و برتراند تاونیر به احترام بزرگداشت برادران لومیر (اختراع کنندگان فیلمبرداری) برگزار می‌شود.

بعد از اکران جهانی «مرد ایرلندی» در جشنواره نیویورک و جشنواره فیلم لندن، این اکران سومین نمایش رسمی فیلم خواهد بود. مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۵ با حضور عباس کیارستمی، متئو گاروه و الیا سلیمان جایزه این جشنواره را تصاحب کرده بود.

اکران این فیلم در فرانسه در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) خواهد بود که یکی از معدود فرصت‌ها برای هوادارن اسکورسیزی است که این فیلم را بر پرده نقره‌ای ببیند؛ چرا که برنامه ریزی اکران‌ها از نمایش دوباره این فیلم در سینمای فرانسه جلوگیری می‌کند.

جشنواره لومیر فرانسه به مناسبت ده سالگی خود قصد دارد، در کنار نمایش فیلم «مرد ایرلندی» توجه ویژه‌ای نیز به فرانسیس فورد کاپولا داشته باشد. فیلم «اینک آخرالزمان» و سه گانه «پدر خوانده» او در این جشنواره نمایش داده خواهد داد.

فرانسیس مک دورمند، بازیگر بهترین بازیگر زن اسکار هم در این جشنواره تجلیل خواهد شد. آثار مشهور وی شامل می سی سی پی می‌سوزد، فارگو و سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری است.

بونگ جون هو که جایزه نخل طلای امسال را با فیلم «انگل» دریافت کرده است، نیز در این جشنواره حضور خواهد داشت. «انگل» بیش از یک میلیون و ششصد هزار بلیت در کشور فرانسه فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم برنده نخل طلا در کشور فرانسه تبدیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟