رضا بهرامی کارگردان تئاتر، در خصوص اجرای نمایش «قصه‌های عاشورا» گفت: وقتی کودک بودیم در روز‌های محرم و صفر و برای عزاداری، از مادرم چادر می‌گرفتم و با بچه‌های دیگر هیئتی کوچک درست می‌کردیم. قطعاً پول برای خرید طبل و سنج نداشتیم و از ظروف خانه برای عزاداری‌ها استفاده می‌کردیم و زمانی هم که هیئت‌های عزاداری شکل می‌گرفت، به آن‌ها می‌پیوستیم. همین داستان سبب کلید خوردن «قصه‌های عاشورا» در ذهن من شد و خواستم آن فضا را به نوعی نشان دهم.

وی افزود: تصمیم گرفتم متن محیطی به نام «قصه‌های عاشورا» را بنویسم. این نمایش از دوازده تابلو تشکیل شده که هر کدام روایتگر ایام محرم و صحرای کربلاست. سه سال پیش قصد اجرای این متن را داشتم و با حوزه هنری صحبت کردم، اما از من حمایت نشد. کوروش زارعی برای این اجرا فقط مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کرد که این مبلغ برای این نمایش کافی نبود. سپس به مرکز هنر‌های نمایشی مراجعه کردم و حمید نیلی از کار ما حمایت کرد. منتهی فرصت برای اجرای این نمایش در محرم و صفر فراهم نشد.

بهرامی با اشاره به حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: نهایتاً این طرح را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مطرح کردم و از اجرای آن حمایت شد. فکر می‌کنم این نمایش محیطی برای اولین بار با چنین عواملی اجرا می‌شود؛ نمایش ما با استفاده از نور و موسیقی است و باید در تاریکی شب اجرا شود. نمی‌دانم استقبال مردم چطور خواهد بود، اما مردم همیشه از کار‌های محیطی استقبال می‌کنند.

گفتنی است «قصه‌های عاشورا» از ۲۴ مهرماه در محوطه پارک لاله و جلوی درب مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟