«منو ببین» در آفریقا

انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهرانفر در ادامه حضور بین‌المللی خود، تابستان امسال در جشنواره فیلم کمک (FilmAid) در نایروبی کنیا به نمایش درآمده است.

این انیمیشن پس از حضور در جشنواره­‌های آکسفور آمریکا، هندیکپ فرانسه، جشنواره (Short to The Point) در کشور رومانی، جشنواره فیلم کوتاه مسکو و جشنواره کینولیکبز (Kinolikbez) شهر سن‌پترزبورگ در جشنواره فیلم «FilmAid» در کشور کنیا حضور دارد که از تاریخ از ۱۹ اوت تا ۶ سپتامبر (۲۸ مرداد تا ۱۵ شهریور) برگزار می‌شود.

«منو بین» علاوه بر نمایش­ های رسمی این جشنواره، برای پناجویان کمپ­‌های «داداب» و «کوکوما» کنیا به نمایش درآمده است و اولین نمایش این انیمیشن در قاره آفریقا محسوب می­‌شود.

این جشنواره با هدف رساندن صدای پناهجویان جوان در سراسر دنیا در واکنش به بحران­‌های پناهچویان کوزوو توسط جمعی از فیلمسازان مستقل پایه‌گذاری شد. جشنواره فیلم «کمک» هر ساله این توانایی را دارد که به جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ پناهجوی جوان آموزش‌­­های لازم برای روایت داستان شخصی زندگی‌شان در قالب فیلم، عکس، روزنامه­ نگاری، رادیو و رسانه‌های دیجیتال را ارائه کرده و از آنها در این راستا حمایت کند. شعار دوازدهمین دوره این جشنواره در کنیا، «تنوع، شمول و استحکام» است.

عوامل انیمیشن «منو ببین» عبارتند از: کارگردان: رضا مهرانفر، تهیه کننده: مریم صانعی، نویسنده: مونا شاهی و غلامعلی میکاییلی، سوپروایزر بخش انیمیشن: اسفندیار حاجی اسداللهی ، مدیر دوبلاژ: یگانه رمضانی، صداگذار: آرش قاسمی، پخش بین‌المللی: فیدان، مشاور رسانه‌ای: سعیده الله‌‌دادی. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 500829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟