واکنش سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران به شبکه نمایش خانگی

به گزارش رکنا، مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران) در واکنش به سخنان محمد صراف (رئیس انجمن صنفی وی او دی، آی پی تی وی) گفت: وقتی فیلم ایرانی برای نمایش و اکران هفت‌خوان دریافت پروانه نمایش را باید رد کند، چرا سریال‌ها و فیلم‌های خارجی در V.O.D نباید پروانه نمایش دریافت کنند؟

مرتضی شایسته افزود: در نشست هم‌اندیشی و گفتگوی اعضای انجمن تهیه‌کنندگان، نسبت به عدم دریافت پروانه نمایش سریال‌ها و فیلم‌های خارجی به شدت اعتراض شد. همکاران ما اظهار می‌داشتند این روش که متاسفانه مدتی است آغاز شده، به ارائه فیلم ایرانی لطمه اساسی می‌زند.

وی با اشاره به سخنان اخیر محمد صراف (رئیس انجمن صنفی وی او دی، آی پی تی وی) گفت: او اظهار می‌کرد که همه این فیلم‌ها و سریال‌ها حق نمایش‌شان خریداری شده که صحت ندارد و این صرفا یک توجیه غیرعقلائی است.

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران افزود: همکاران اظهار امیدواری کردند که معاونت نظارت سازمان سینمایی به این مهم ورود کرده و اجازه سوءاستفاده به شبکه‌هایV.O.D ندهند. آنها معتقدند بسیاری از فیلم‌هایی که از طریق موسسات ویدئو رسانه به V.O.D ها واگذار شده، حق نمایش آنها گذشته است و در بعضی موارد واگذاری مالِ غیرمحسوب می‌شود. در این زمینه هیات مدیره انجمن قول داد که تا رسیدن به نتیجه موضوع را پیگیری کند.

شایسته اضافه کرد: در این گردهمایی همدلانه، اعضای انجمن با بیان مسائل و مشکلات فعلی تولید، بخصوص سریال‌های شبکه نمایش خانگی که باعث افزایش بی‌رویه دستمزدها می‌شود، خواستار کنترل تولید سریال‌های ایرانی و بخصوص دستمزدهای پرداختی از سوی شورایعالی تهیه‌کنندگان شدند.

وی افزود: لزوم کپی رایت فیلم‌ها و عضویت اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل در اتحادیه‌های صنفی جهان نیز از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شده و کمیته‌ای تخصصی برای این امر در دست تشکیل است.

شایسته افزود: بازنگری در شرایط اکران فیلم‌ها، حمایت از تولیدات سینماگران مستقل، رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده و رعایت معافیت مالیاتی تهیه‌کنندگان از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست همدلانه بود.

محمد صراف (رئیس انجمن صنفی وی او دی، آی پی تی وی) چندی پیش اعلام کرده بود که نمایش و عرضه فیلم‌ها و سریال‌های خارجی در وی او دی ها تحت نظارت کامل سازمان سینمایی و نهادهای نظارتی مختلفی همچون مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، موسسه رسانه‌های تصویری، شورای عالی فضای مجازی، مرکز فضای مجازی قوه قضائیه، کمیته فیلترینگ، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، نمایندگان مجلس در کمیسیون‌هایی همچون کمیسیون فرهنگی، پلیس فتا انجام می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟