درگذشت کارگردان تئاتر برنده ۲۱ جایزه تونی

«هارولد پرینس» تهیه‌کننده و کارگردان تئاتر برادوی آمریکا که با نمایش‌های موفقی چون «شبح اوپرا»، «کاباره»، «کمپانی» و «سوئینی‌تاد» مرزهای جدیدی برای نمایش‌های موزیکال تعریف کرد ، پس از یک دوره بیماری کوتاه مدن در کشور ایسلند درگذشت.

وی در ابتدا به عنوان تهیه‌کننده به ساخت مجموعه‌ای از ماندگارترین نمایش‌های موزیکال آمریکا از «یانکی‌های لعنتی»، «داستان غرب تا «یک چیز خنده دار که در راه اتفاق افتاد»، «فورم» و «فیدلرها روی سقف» آغاز کرد و سپس به عنوان کارگردان نمایش موزیکال مهمی را از جمله «کاباره»، «کمپانی»، سوئینی‌تاد»، «اویتا» و «شبح اوپرا» را به روی صحنه برد.

«اندرو لوید وبر» آهنگساز مطرح تئاترهای موزیکال گفت ممکن نیست که بتوان اهمیت «هارولد پرینس» در نمایش‌های موزیکال را دست کم گرفت و تمام نمایش‌های موزیکال مدرن عملا همه چیز را مدیون اوست.

«هارولد پرینس» در طول دوران فعالیت هنری خود با شناخته‌شده‌ترین آهنگسازان و ترانه‌سرایان از «لئونارد برنستاین»، «جری باک»، «شلدون هارنیک»، «جان کاندر» و همه‌تر از همه «اسیون سوندهایم» همکاری کرد.

«پرینس» پیش از این در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود خیلی درباره کارهایی که می‌خواهد انجام دهد بررسی دقیق انجام نمی دهد و همه چیز غریزی پیش می‌رود و بسیار به ندرت ایده‌ای را فقط برای پول پذیرفتم، ایده‌هایی که در درجه اول ایدهای خوبی نبودند.

وی در طول نیم قرن حضور خود در تئاتر موفق به کسب ۲۱ جایزه معتبر تونی از جمله دوجایزه ویژه تونی برای «فیدلرها روی سقف» در سال ۱۹۷۲ و «کاندید» در سال ۱۹۷۴ شد و جایزه افتخاری مرکز کندی را نیز دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۵ نمایشی تحت عنوان «شاهزاده برادوی» درباره این کارگردان تاثیرگذار در ژاپن به روی صحنه رفت که شامل مجموعه از معروف‌ترین آهنگ‌های آثار وی می‌شد. این نمایش در سال ۲۰۱۷ در تئاتر برادوی آمریکا نیز اجرا شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 493804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟