واکنش سازندگان فیلم « غلامرضا تختی» به تهمت‌های نارفیقان!+عکس

فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و بازی ماهور الوند، آتیلا پسیانی، بهنوش طباطبایی، سیاوش طهمورث، فرهاد آئیش، حمیدرضا آذرنگ، ستاره پسیانی، شیرین یزدان‌بخش و پریوش نظریه در روز نخست جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت به نمایش درآمد.

از چندی پیش، برخی رسانه‌ها نسبت به منابع مالی ساخت فیلم «غلامرضا تختی» ادعاهایی را مطرح کرده بودند که با آغاز جشنواره فجر این بحث‌ها داغ‌تر شد. در همین ارتباط، سازندگان فیلم «غلامرضا تختی» بیانیه‌ای را منتشر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«از سال گذشته که در نشست خبری «تنگه ابوقریب» بودجه تولیدی فیلم را اعلام کردیم، امید داشتیم بازار شایعه و تهمت برچیده شود و اندک آرزویی داشتیم که سایر تولیدات سینمایی هم مشی مشابهی در پیش گیرند تا سره از ناسره مشخص و شفافیت مالی تولیدات سینمای ایران به سنت بدل گردد. در ادامه همین نگاه و با اعتقاد به لزوم آگاهی مخاطبان و رسانه‌ها، در خبرهای مربوط به سریال «نهنگ آبی» هم نام تک تک سرمایه‌گذاران را ذکر کردیم.

شگفت این که تمرکز بر پروژه‌های بعدی و پرهیزمان از پاسخ دادن و پیگیری قضایی ادعاهایی که بدون مبنا و سند بر زبان‌ها و کاغذها جاری می‌شد، توهم درستی افتراها را در کسانی تقویت کرد. ظاهرا همه شب‌ها و روزهایی را که به دوندگی برای مهیا کردن شرایط و سرمایه ساخت تختی گذراندیم، نارفیقان به تیز کردن قلم‌های تهمت و تقویت تصورهای خودساخته سپری کردند و اینک که توانستیم عهدمان را با خود به‌جا آوریم و حتی به قیمت توقف تولید تختی به پیشنهادهای نوکیسگان نه بگوییم و داستان جهان پهلوان را مثل زندگی و شخصیت خودش پاکیزه از هر پول مشکوک و دور از پیشنهادهای به اصطلاح نجومی بسازیم، ورق را برگشته می‌بینیم و در کنار ستایش‌ها و محبت‌ها و حتی نقدهای جدی و کوبنده و ریزبینانه‌ای که خستگی از تن‌مان به در می‌کند، دهان‌هایی را همچنان گشوده به تکرار تهمت‌های نخ‌نما و نامربوط می‌یابیم.

واکنش سازندگان فیلم « غلامرضا تختی» به تهمت‌های نارفیقان!

همین‌جا صراحتا اعلام می‌کنیم بودجه پروژه تختی هشت و نیم میلیارد تومان بوده که شصت درصد آن را سعید ملکان و چهل درصد را بنیاد سینمایی فارابی تامین کرده‌اند. صراحتا از هر شخص یا ارگانی که مدعی داشتن سهمی در این پروژه است یا هر رسانه‌ای که سندی مبنی بر مشارکت نهادها یا افرادی دیگر در تولید این فیلم دارند، می‌خواهیم اسناد ادعایی‌شان را بدون پرده پوشی منتشر کنند. در غیر این صورت پیگیری قضایی تهمت‌ها و ادعاهای بدون مبنا و مدرک را بر خود محفوظ می‌دانیم و تلاش‌های غیرمنصفانه‌ای را که به نظر می‌رسد با هدف حاشیه‌سازی برای پروژه «غلامرضا تختی» انجام می‌شود بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

در پایان از تمام رسانه‌هایی که نقد و پرسشگری را به اغراض شخصی نمی‌آمیزند و تحقیق را پیش‌نیاز طرح ادعا می‌بینند، تشکر می‌کنیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 456061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟