نویسنده مشهور انگلیسی درگذشت

جودی تِرنر، نویسنده انگلیسی آثار پرفروش که عادت داشت آثارش را با نام‌های مختلفی چون کیتی فلین و جودیث سَکستون منتشر کند دار فانی را وداع گفت.

تِرنر در دنیا به نگارش داستان‌های تاریخی و عاشقانه معروف است و در طول زندگی‌اش نود داستان نوشته است که بیش از 8 میلیون نسخه به فروش رفته است. اولین رمانش را با نام جودیث سَکستون منتشر کرد اما موفقیت با نام کیتی فلین به سراغش آمد.

به گزارش ایبنا، "پنگوئن رندوم هاوس"، ناشر اختصاصی آثار خانم تِرنر امروز تأیید کرد که نویسنده انگلیسی روز اول سال نو از دنیا رفته است.

برندا فریس، دوست 70 ساله جودی ترنر گفت: "او ذاتاً قصه‌گو بود. همیشه داستانی در وجود او بود و قصه‌ها چون چشمه در او می‌جوشیدند."

تِرنر در نورویچ به دنیا آمد و پس از اینکه شعری از او در هشت سالگی در مجله "داستان‌های آفتابی" منتشر شد به نوشتن علاقه پیدا کرد. وقتی هر سه فرزندانش کوچک بودند سعی می‌کرد هنگام غروب و پس از خواباندن بچه‌ها بنویسد و داستان‌هایش را برای مجله زنان می‌فرستاد.

پس از اینکه پزشکان در سال 1996 تشخیص دادند تِرنر دچار سندروم خستگی مزمن است نویسنده انگلیسی مجبور شد از دخترش برای نوشتن کمک بگیرد و داستان "عشق یک مادر" و "کریسمس در تاپونی" را نوشت و قرار است "هدیه کریسمس" ماه جولای سال 2019 وارد بازار کتاب شود.

کارولاین شِلدون، نماینده ادبی تِرنر گفت: "نوشتن تمام زندگی‌اش بود و با استفاده از استعدادش 50 سال در این حرفه فعالیت کرد و بیش از 8 میلیون نسخه به طرفدارانش کتاب فروخت. دل‌مان برایش تنگ خواهد شد."

انتشارات پنگوئن هم اعلام کرد: "از اینکه ناشر خانم تِرنر بودیم به خود می‌بالیم. استعداد نویسندگی جودی برای نسل‌های مختلف لذت‌های فراوانی به همراه آورد و از اینکه به او نزدیک بودیم خیلی خوشحالیم."اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 449781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟