جشنواره فیلم رشد با توجه به قدمتش رسالت دشوارتری دارد

محمد کارت کارگردان جوان و موفق فیلم های مستند و به تازگی کوتاه داستانی که با فیلم کوتاه بچه خور در جشنواره فیلم رشد حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار «صبا»درباره این جشنواره و اهمیت آن توضیح داد: با توجه به قدیمی بودن جشنواره فیلم رشد این جشنواره رسالت بیشتری نسبت به جشنواره های موضوعی دیگر دارد. اگر بخواهیم از تاثیرگذاری سینما Cinema برای آموزش کودکان استفاده کنیم دوران تحصیل در مدرسه جزو بهترین زمان‌ها برای آموزش از طریق سینما است.

او افزود: جشنواره فیلم رشد می تواند حلقه اتصال آموزش و پرورش و سینما باشد و از این فرصت و تاثیرگذاری فیلم و سینما برای آموزش دانش آموزان استفاده کند. امیدوارم که وزارت آموزش و پرورش از سینما برای آموزش بنیادی و تغییر نظام آموزشی بهره بهتری ببرد.

کارت درباره راهی که تا به امروز در فیلمسازی پیموده است و توصیه خودش به فیلمسازان کودک و نوجوان گفت: دانش آموزان علاقه‌مند به فیلمسازی نباید از ساختن فیلم ترسی داشته باشند. امروز ابزار فیلمسازی نسبت به گذشته بیشتر شده و فیلمسازان کودک و نوجوان از لحاظ ابزار امکانات بیشتری دارند. امروزه علاقه‌مندان به فیلمسازی با یک گوشی موبایل هم می‌توانند فیلم بسازند.

کارت اظهار کرد: تمامی فیلمسازان بنامی که در کشور حضور دارند از تجربه های کوچک و فیلم های کوتاه شروع کردند. فیلمسازی تمرین می خواهد، ساخت فیلم باعث کسب تجربه برای فیلمسازان نوجوان می‌شود و ماهیچه ذهن فیلمساز با فیلم هایی که می سازد پرورش پیدا می کند. هر کس علاقه‌مند به فیلمسازی است باید فیلم بسازد و اگر استعدادی دارد از ورود در این مسیر هراسی نداشته باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟