اکران 80 فیلم در نخستین روز از جشنواره «رشد»

در اولین روز از جشنواره جهانی فیلم رشد بیش از ۸۰ فیلم کوتاه و بلند سینمایی، مستند و پویانمایی در سه سالن سینما Cinema فلسطین به نمایش در می آیند.

در سالن شماره یک از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ساعت ۱۰ فیلم های کوتاه فصل ها(پویانمایی ایران)، تتراکرمات(داستانی ایران)، بیرون از خانه(پویانمایی فرانسه)، بریس بال(داستانی ایران)، بال‌ها(پویانمایی فرانسه)، باغ خمیری(پویانمایی ایران)، فینگیلی ها(پویانمایی ایران)، کشتی کوچک(پویانمایی روسیه)، آفتاب(پویانمایی ایران)، کله پوک ها (پویانمایی اسلوونی)، یکی بود، یکی نبود(پویانمایی ایران) و جیک جیک مستون(پویانمایی ایران) به نمایش در می آیند.

در همین سالن از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۳۰ فیلم های کوتاه بی آب(پویانمایی ایران)، مسواک(پویانمایی ایران)، از آب گذشته (پویانمایی آرژانتین)، فینگیلی ها(پویانمایی ایران)، شکار(پویانمایی فرانسه)، خاطره (داستانی ایران)، بال ها(پویانمایی فرانسه)، روبی و جوجه ها: مسافری از فضا(پویانمایی ایران)، دیده بان(پویانمایی ایران)، دیو سیاه دم به سر(پویانمایی ایران) شب بخیر(پویانمایی ایتالیا)، رودئور(پویانمایی فرانسه)، آب میوه های نوشان(پویانمایی ایران)، آگهی نچسبانید(پویانمایی کانادا) و تتراکرومات(داستانی ایران) نمایش داده می شوند.

در ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در همین سالن فیلم های بچه های رنگین کمان(مستند بلژیک)، فرصت(داستانی ایران)، ارتباط با کودک مبتلا به اوتیسم(مستند ایران) و آثار عجم (مستند ایران) روی پرده می‌روند.

همچنین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در بخش فیلم قربانیان بیگناه ۱، فیلم های آویخته بر دیوار (داستانی ایتالیا)، دوئل(داستانی ایران)، توپ (داستانی اسپانیا)، مارلون (داستانی ایران/ انگلستان) و گریخته (داستانی اسپانیا) نمایش داده می شود.

در آخرین سانس این روز که ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ شب است، فیلم سینمایی Movie «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده به نمایش در می آید.

در سالن شماره ۲ از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۰ صبح فیلم های کوتاه بدو رستم بدو(پویانمایی ایران)، درباره یک دیوار(پویانمایی ایتالیا)، آسمان آریان(پویانمایی کانادا)، هیولای شبکه(پویانمایی مصر)، هم کلاسی(داستانی ایران)، جنگل جنوب(پویانمایی ژاپن)، پرنده و نهنگ(پویانمایی ایرلند)، جمعه گل(داستانی کوتاه ایران) و بچه های رنگین کمان، تصویر الیکا (مستند بلژیک) به نمایش در می آیند.

از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۳۰ هم در این سالن فیلم های کوتاه ماهیگیر و بهار(پویانمایی ایران)، درخت گیلاس(پویانمایی چک)، پیشتازان کهکشان(پویانمایی فرانسه)، مشق(داستانی ایران)، آن سوی دریا(پویانمایی فرانسه)، رفاقت هاست که می ماند(داستانی ایران)، پشه(پویانمایی آمریکا)، جوجه هایی برای کیمارو(مستند هلند) و گزارشگر(داستانی ایران) روی پرده می روند.

همچنین از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ دو فیلم مشت زنی با حریف خیالی(داستانی دانمارک) و عروسک کوکی نیستم(مستند ایران) نمایش دارند.

در ادامه این روز و در این سالن از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در بخش پویانمایی برای بزرگترها فیلم های باد خورشید(انگلستان)، سینک(ایران)، خانه صخره ای (مالزی)، کم فروشی(انگلستان)، فصل انگورها(ایران)، النا و سایه ها(مکزیک)، ماهیگیر(دانمارک)، باربر(ایران)، شهر خاطرات (دانمارک) و روباه (ایران) روی پرده می روند.

در ادامه برنامه های این سالن از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ فیلم سینمایی خانه به کارگردانی کیم جانگ وو محصول کشور کره جنوبی نمایش دارد.

برنامه سالن شماره ۳ سینما فلسطین هم که از ساعت ۸:۴۵ صبح آغاز می شود، فیلم های کوتاه پاپیتال(پویانمایی ایران)، یک روز در ماه جولای (پویانمایی ایتالیا)، آی رونی(پویانمایی استرالیا)، خطی(داستانی ایران)، آیلان(پویانمایی عراق)، غفلت (داستانی ایران)، فردا (پویانمایی ایران) و هنرگران بها (داستانی هند) نمایش دارند.

در سانس ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۳۰ نیز فیلم های کوتاه مادر (داستانی ایران)، پرواز برگ ها(پویانمایی ایتالیا)، دزد(پویانمایی ایران)، نمی خواهم بمیرم(داستانی ایتالیا)، شیر، پرگار، زاویه (داستانی ایران)، حالا دنیا چطور به نظر می رسد(مستند آمریکا) و طبقه ششم (داستانی ایتالیا) روی پرده می روند.

دو مستند ایرانی «سوگ سکوت» و «قمار چهارگزینه ای» و فیلم داستانی ایرانی «فشار خون» در ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵ در سالن شماره ۳ نمایش دارند.

همچنین در سانس ۱۶:۴۵ تا ۱۸:۱۵ فیلم های اگر مرا ترک کنی (مستند هلند)، جعبه پاندورا(مستند ایران)، تپه های پوشیده از برف(داستانی ایران) نمایش دارند.

آخرین سانس سالن شماره ۳ هم به ۳ فیلم جندی شاپور(مستند ایران)، دا(داستانی ایران) و کرانتیشالا، مدرسه انقلابی(مستند هند) اختصاص پیدا کرده است که از ساعت ۱۸:۴۵ تا ۲۰:۱۵ نمایش دارند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۷ به دبیری وحید نیکخواه آزاد در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟