شانس‌های اسکار بهترین بازیگر مرد / بردلی کوپر به دنبال رکوردشکنی

سایت گلددربی با ذکر شانس‌های اصلی نامزدی جایزه اسکار بازیگری نقش اول و مکمل مرد امسال به برخی از اتفاقات تاریخی که احتمال دارد در این شاخه‌ها رخ دهد، نگاهی داشته است. در بخش بهترین بازیگر Actor نقش اول مرد شانس اصلی نامزدی و حتی کسب جایزه اسکار را تا به امروز بردلی کوپر با فیلم "ستاره‌ای متولد شده است" در اختیار دارد؛ شانس برد او ۵ به ۱۹ ارزیابی شده است.

پس از وی کریستین بیل ایفاگر نقش دیک چنی، معاون جورج دبیلو بوش در درام زندگینامه‌ای "معاون" با شانس برد ۱ به ۴ قرار دارد.

به گزارش مهر، دیگر بخت‌های نامزدی اسکار، ویگو مورتنسن برای "کتاب سبز"، رامی‌ملک برای "بوهمین راپسودی" و رایان گاسلینگ برای "نخستین انسان" هستند و البته چند شانس دیگر را نیز نمی‌توان نادیده گرفت افرادی چون ویلم دفو با فیلم "در دروازه ابدیت"، اتان‌هاک با فیلم "اولین اصلاح شده" و رابرت ردفورد با فیلم "پیرمرد و تفنگ".

برای معرفی نامزدهای احتمالی نقش مکمل مرد نیز به سراغ پیش‌بینی‌های موجود می‌رویم. بخت اصلی نامزدی و کسب جایزه اسکار نقش مکمل مرد تا به امروز از آن ماهرشالا علی برای "کتاب سبز" با شانس برد ۲۰ به ۶۹ است.

با توجه به آمارها یکی از شاخص‌ترین رکوردهایی که ممکن است در جوایز امسال جابجا شود این است که ۳ فیلم "ستاره‌ای متولد شده است"، "کتاب سبز" و "معاون" بخت این را دارند که در هر دو رشته بازیگری نامزد جایزه اسکار شده و البته جایزه اسکار را نیز از آن خود کنند.

در صورت کسب جایزه اسکار از سوی بردلی کوپر در شاخه بازیگری یک رکورد تاریخی دیگر نیز در جوایز اسکار امسال به ثبت خواهد رسید. نام بردلی کوپر در صورت بدست آوردن جایزه اسکار، در کنار لارنس اولیویه و روبرتو بنینی به عنوان تنها بازیگرانی که در فیلمی‌به کارگردانی خودشان جایزه اسکار را بدست آورده‌اند قرار خواهد گرفت. بارها با نامزد شدن بازیگرانی چون وارن بیتی، اورسن ولز، کلینت ایستوود، کوین کاستنر و دنزل واشینگتن این اتفاق در شرف رخ دادن قرار گرفته بود اما حالا به نظر می‌رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند تا بردلی کوپر به این رکورد تاریخی دست پیدا کند.

یکی دیگر از رکوردهایی که ممکن است در جوایز امسال شکسته شود مربوط به تیموتی شالامی‌ است. شالامی‌ جوان که سال گذشته با فیلم "مرا با نامت صدا کن" نامزد جایزه اسکار شده بود امسال با فیلم "پسر زیبا" شانس نامزدی و حتی دریافت جایزه اسکار نقش مکمل مرد را در اختیار دارد. در صورت کسب جایزه اسکار او با ۲۳ سال و ۵۹ روز (با توجه به تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ روز برگزاری مراسم اسکار) پس از تیموتی‌هاتن ۲۰ سال و ۲۲۷ روزه که لقب جوانترین برنده جایزه اسکار مکمل بازیگری را در اختیار دارد قرار می‌گیرد. هوتون این جایزه را در سال ۱۹۸۰ برای فیلم "مردم معمولی" ساخته رابرت ردفورد بدست آورده بود.

یکی دیگر از رکوردها مربوط به ماهر شالا علی بازیگر فیلم "کتاب سبز" است، او که تا به امروز اصلی ترین شانس کسب جایزه اسکار نقش مکمل مرد به حساب می‌آید در صورت کسب این جایزه به ۶ بازیگر دیگری که در ۲ نامزدی جایزه اسکارشان هر ۲ بار این جایزه را از آن خود کرده اند می‌پیوندد. پیش از این لوییز راینر، ویوین لی، هلن هیز، کوین اسپیسی، هیلاری سوانک و کریستوف والتز بازیگرانی بوده اند که به این مهم دست یافته اند. حال به نظر می‌رسد ماهرشالا علی نیز به این جمع اضافه شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟