این نمایش را تقدیم رئیس جمهور می‌کنیم!

کوروش ساسانیان کارگردان نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» کرد: این نمایش تولید گروه کا ( کوروش ساسانیان و النا آهی ) است که به مدت چهار سال فعالیت خود را آغاز کرده است. پیش تولید نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» از یک سال قبل شروع شده و با کمک شهرام کرمی نویسنده این نمایش، بازیگران و دیگر عوامل را انتخاب کرده‌ایم. ما قصد داریم نمایش«لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» را به جناب رئیس جمهور تقدیم کنیم چراکه موضوع نمایش به تایید از ایشان مرتبط است.

وی درخصوص موضوع نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» گفت: داستان روایت زندگی رامین پسر جوانی است که دچار بیماری لاعلاجی شده است و از رئیس جمهور درخواست موافقت با قانون Law اتانازی را دارد. اتانازی واژه‌ای یونانی است به معنی مرگ شیرین یا مرگ خودخواسته که به صورت قانونی انجام می‌شود و در برخی از کشورها این قانون برای بعضی از بیماران انجام می‌شود. درحقیقت بیماران به خاطر دلایل قانونی و منطقی مایل به ادامه زندگی نیستند و می‌خواهند جان آن‌ها را بگیرند و البته تاریخچه این قانون به ۶۰ یا ۷۰ سال قبل برمی‌گردد.

ساسانیان در ادامه افزود: پوستر نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» توسط استاد اسماعیل خلج طراحی شده است و به زودی در جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان رونمایی می‌شود. هم‌چنین روزبه بمانی خواننده شناخته شده در کشور که به تازگی آلبوم خود را منتشر کرده نیز اجازه استفاده از ترانه‌های آلبوم خود را برای استفاده در این نمایش داده است.

کوروش ساسانیان درباره اجرای نمایش گلدونه خانم در دو سال گذشته گفت: نمایش گلدونه خانم بعد از ۵۰ سال توقف، دوسال پیش با گروه خود روی صحنه بردم. نمایش گلدونه خانم نوشته اسماعیل خلج است که اوایل دهه ۵۰ با مرحوم رضا ژیان و رضا رویگری و شهره آغداشلو اجرا کرده بودند و بعد از آن به دلایلی اجازه اجرا این نمایش را نداشتند و تا اینکه ما دوسال قبل آن را روی صحنه بردیم و اتفاقات قشنگی بخاطر این نمایش برای ما رخ داد و مطمئن هستیم برای نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» مورد حمایت مردم قرار می‌گیریم.

وی در پایان درخصوص قیمت بلیط توضیح داد: شعار گروه ما ، تئاتر برای تئاتر است و مبلغ بلیط این نمایش به قدری نیست که کسی را اذیت کند. ما سعی می‌کنیم مشکلات مردم را درنظر بگیریم و به خاطر قیمت بلیط‌ تئاتر آن‌ها را از صحنه دور نکنیم.

گفتنی است؛نمایش «لطفا آقای رئیس جمهور با مرگ من موافقت کنید» از آذر ماه در سالن اصلی "مجموعه تئاتر محراب با کارگردانی کوروش ساسانیان، نویسندگی شهرام کرمی و بازی النا آهی جواد اینانلو علیرضا دهقانی کوروش ساسانیان ماندانا عبقری روی صحنه می‌رود. "اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

کدخبر: 435419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟