اعتراض تند بازیگر برنده اسکار / ترامپ یادآور هیتلر است

جین فوندا، بازیگر Actor 80 ساله برنده اسکار که در مراسم اهدای جوایز مرکز رسانه‌ای زنان سخن می‌گفت، با اشاره به شباهت‌های میان دونالد ترامپ Trump و هیتلر افزود: «حمله هر روز رئیس‌جمهوری آمریکا به رسانه‌ها نخستین گام به سوی فاشیسم و یادآور ظهور حزب نازی به رهبری هیتلر است. سنگ بنای دموکراسی داشتن رسانه‌های آزاد و مستقل است و ما باید مطمئن شویم حمله‌های امروزی به رسانه‌ها قرار نیست ادامه یابد.»

به گزارش همشهری آنلاین، فوندا که سال گذشته شیر طلایی افتخاری را از هفتاد و چهارمین جشنواره ونیز برد، در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از آمریکایی‌ها خواست بیرون بروند و رای بدهند. او گفت: «انتخابات هرگز به این اهمیت نبوده است. دموکراسی ما شکننده و زیر حمله است. نجابت ما زیر حمله است و ما نمی‌توانیم از کنار آن ساده بگذریم. رای دادن راهی برای متوقف کردن آن است؛ همه باید رای بدهند و من فکر می‌کنم رای می‌دهند.»

بازیگر تحسین‌شده آمریکایی ماه گذشته به سایت پولیتیکو گفته بود با وجود داشتن موضع سرسختانه نسبت به ترامپ، از او متنفر نیست و می‌داند خاستگاه رئیس‌جمهوری آمریکا کجاست: «من کمی بیش از شما می‌دانم. ترامپ مردی است که در کودکی از پدرش آزار دیده و مادرش چندان مراقب او نبوده است. آنچه ما امروز از او می‌بینیم، زبان و رفتار یک فرد زخم‌خورده است.»

ترامپ بارها در سخنان و توییت‌های خود رسانه‌ها را «دشمن مردم» خطاب کرده و همین هفته در توییتی نوشت: «خشمی بزرگ در کشور ما وجود دارد که دلیل آن گزارش‌های متقلبانه و نادرست رسانه‌هاست. رسانه‌های اخبار جعلی دشمن واقعی مردم هستند و باید رویکرد خصمانه خود را متوقف کنند.»

فوندا هفت نامزدی اسکار در کارنامه دارد و دو بار در سال‌های 1971 برای «کلوت» به کارگردانی آلن جی پاکولا و 1978 برای «بازگشت به وطن» به کارگردانی هال اشبی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟