پیانویی که نمونه‌اش در دنیا نیست

وین استوارت حدود 40 سال است که پیانو می‌سازد ولی او به تازگی پیانویی ساخته که نمونه‌اش در هیچ جای جهان دیده نشده است. این پیانوی بزرگ 9 اکتاوی است و او ادعا می‌کند که نخستین در جهان است. او می گوید افزودن 20 کلید اضافه به این پیانو کار آسانی نبود.

A6E668D3-587F-432B-BF6C-864AC607A3FE_w1597_n_r0_s

به گزارش ایران آرت، پیانو به طور استاندارد 7 اکتاو دارد. هر اکتاو در پیانو شامل هفت کلید سفید و پنج کلید سیاه بین آنها است. وین استوارت می‌گوید: تنها به کلیدهاش مربوط نمی شود، بلکه ساختن کل این ساز سخت بود. ما باید به مهندسی جلوی پیانو تغییر می دادیم تا راه دست نوازندگان پیانو باشد.

به نقل از رسانه‌های آمریکایی، پیش از این که این پیانو کارخانه "استوارت اند سانز" در شهر توموت را ترک کند، نوزاندگان پیانو ادوارد و استفانی نیمن آن را امتحان کردند. ادوارد نیمن گفت: حتی اگر از کلید های اضافه استفاده نکنید هم فرقش را حس می کنید. بله، وقتی پیانو کلیدهای بیشتری دارد، طنین آن نیز بیشتر است.

ادوارد و استفانی نیمن در حال نواختن پیانوی جدید

بنا به گفته انجمن موسیقی استرالیا، در سه سال گذشته استرالیا بیش از 20 هزار پیانو به خارج صادر کرده است ولی در طول این مدت تنها 3 پیانوی دست ساز از کارخانه "استوارت و سانز" صادر شد.

استوارت نسبت به بقیه پیانو سازهای استرالیا اعتراض دارد و می گوید قربانی تولیدات انبوه آنها شده است.

پیانوی بزرگ 9 اکتاوی "استوارت اند سانز" اکنون خانه جدیدی پیدا کرده است: خانه تاریخی بلورا در شبه جزیره مورنینگتون در ایالت ویکتوریا.

استوارت می‌گوید با وجود این که ساختن این پیانو کار و وقت زیادی می‌برد، مشتاق است یکی دیگر بسازد.

قیمت این پیانوی بزرگ 300 هزار دلار استرالیا، معادل حدوداً 214 هزار دلار آمریکا است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟