"پینوکیو" به روایت کارگردان برنده اسکار

گی یرمو دل تورو کارگردان برنده جایزه اسکار سرانجام پس از موفقیت «شکل آب» سراغ کارگردانی فیلم جدیدش می رود و در جدیدترین پروژه اش برای اولین بار کارگردانی یک انیمیشن بلند سینمایی را انجام خواهد داد.

 ورایتی در خبری آورده است که دل تورو برای ساخت ورژنی از «پینوکیو» از سوی نتفلیکس چراغ سبز گرفته است. این ورژن موزیکال استاپ موشن (یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی که در آن یک شی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند) قرار است داستان کلاسیک مربوط به بچه ها را درباره عروسکی که می خواهد به یک پسر واقعی بدل شود به تصویر بکشد و اعلام شده که این فیلم به اثر کلاسیک دیزنی ربطی ندارد.

در این فیلم دل تورو به عنوان تهیه کننده در کنار کمپانی جیم هنسون و استودیوی انیمیشن سازی شَدوماشین، خالقان «بوجک هورسمن» کار خواهد کرد.

فیلمنامه کار نیز توسط دل تورو و پاتریک مک‌هیل خالق انیمیشن «آن سوی دیوار باغ» نوشته شده است و مارک گوستافسون کارگردان بخش انیمیشن «آقای روباه شگفت انگیز» نیز در کنار دل تورو کارگردانی کار را به صورت مشترک برعهده خواهد داشت.

داستان «پینوکیو» قرار است در ایتالیا در خلال دهه ۳۰ میلادی هنگامی که فاشیسم در کشور ایتالیا در اوج قرار دارد رخ دهد. دل تورو پیش تر پژوهشی مشابه این را درباره رژیم فرانکو در اسپانیا در دو فیلم «ستون فقرات شیطان» و «هزارتوی پن» انجام داده است.

کارگردان «شکل آب» در بیانیه ای که در این مورد صادر کرد، چنین گفت: هیچ فرمِ هنری بر زندگی و کار من بیشتر از انیمیشن تاثیر نگذاشته و هیچ شخصیتی در تاریخ به مانند پینوکیو با من ارتباط شخصی عمیق برقرار نکرده است.

او در ادامه بیان کرد: در داستان ما، پینوکیو یک شخص معصوم و بی گناه با یک پدر بی تفاوت است او در دنیایی که از درک آن عاجز است گمشده است، پینوکیو سفر غیر عادی ای را آغاز می کند که برایش فهم و درک عمیقی از پدر و دنیای واقعی به همراه دارد. تا جایی که به خاطر دارم مدت زمانی طولانی می خواستم این پروژه را بسازم.

دل تورو پیش تر با نتفلیکس در مجموعه انیمیشن برنده جایزه امی «شکارچیان ترول» همکاری کرده بود. او پیش از این نیز در اوایل سال جاری قراردادش با گروه انیمیشن دریم ورکس را که به مدت یک دهه در آن فعالیت داشت تمدید کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟