ستاره اسکندری: متر غلط اقتصاد از سینما حذف شود

ستاره اسکندری؛ بازیگر Actor سینما Cinema و تلویزیون در ارتباط با تغییر رئیس سازمان سینمایی و ویژگی فرد جدید در این سمت، در گفت‌و‌گو با «صبا» عنوان کرد: از نظر من حضور و تغییر یک فرد خیلی تاثیر گذار نیست، چون ما به صورت عملی مشاهده کرده‌ایم که یک فرد مسئول سیاست گذاری نیست و مجموعه عواملی هستند که برای این کار تصمیم‌گیری می‌کنند. این که رئیس سازمان سینمایی باید چه گونه باشد با این که به صورت واقعی چه گونه است دو معقوله جداست.

وی در ادامه افزود: نگرانی‌هایی که من به عنوان یک بازیگر در حال حاضر نسبت به سینمای موجود دارم این است که تمام معیارها تغییر کرده و سینما رسالت اصلی خود که ارتقای فرهنگ است را به گونه‌ای از دست داده و چون معیار اقتصادی اولویت اصلی سینما شده مدت های مدیدی است که سینما راه خود را گم کرده است.

اسکندری به تغییر معیار فیلم های حال حاضر سینما اشاره کرد و گفت: اگر سینمای حال حاضر را با سینمای اواخر دهه ۶۰مقایسه کنیم، متوجه تغییر معیار فیلم‌ها و عدم اندیشه‌مندی در سینما خواهیم بود. سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که فروش بالا معیار خوبی یا بدی فیلم و بازیگران است و این به نظر من اسفناک است. این که ما به ساده ترین چیزها برای خنداندن مردم بسنده کرده‌ایم و متوجه تغییر ذائقه مردم نیستیم دردناک است و این که فقط شخصی که یک مسئولیت واحدی را به گردن دارد پاسخگو باشد، آنقدرها نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.

بازیگر «ناخواسته» در ادامه افزود: من مانند یک آدم ناامیدم که کنار دریا ایستاده و شاهد غرق شدن کشتی بزرگ فرهنگی است. من پیش از این که بخواهم از رئیس سازمان سینمایی شکایتی داشته باشم از خود اهالی سینما و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌خواهم بپرسم رسالت اصلی سینما به کجا رفت؟ زمانی که خود ما موضوعی را رها می‌کنیم نمی‌توانیم از مدیریت انتظاری داشته باشیم، وقتی فقط به فروش بسنده می‌کنیم و برعلیه خیلی از مسائل کودتا می کنیم خودمان باید در ابتدا پاسخگو باشیم.

وی به ورود پول های مشکوک به سینما اشاره کرد و ادامه داد: مگر می‌شود پول کثیف به این سینما وارد کنید و بخواهید رسالت این سینما سرجای خودش بماند؟ من از رئیس سازمان سینمایی درخواست دارم تا متر غلط اقتصاد را از سینما بردارد، فروش نشان دهنده خوب بودن یک فیلم نیست و سینما را از رسالت اصلی خود دور کرده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟