بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور غرفه های ایرانی+عکس و فیلم
حجم ویدیو: 9.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

به گزارش خبرنگار اعزامی رکنا به فرانکفورت آلمان، این نمایشگاه 5 روزه هر سال در ماه اکتبر در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. 3 روز اول آن به بازدیدکنندگان تجاری اختصاص دارد و 2 روز آخر به روی بازدیدکنندگان گشوده و طبق سنت دیرینه هر سال یک کشور به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه تعیین می‌شود تا قابلیت‌های صنعت نشر، کتاب و سایر ظرفیت‌های فرهنگی خود را به مخاطبان معرفی کند.

همه ساله نویسندگان و نمایندگان عرصه نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان به منظور مذاکره و دست یافتن به مجوز انتشار بین‌المللی آثارشان، عرضه و تبلیغ آثار، آشنایی با ناشران و عقد قراردارهای تازه در نمایشگاه فرانکفورت شرکت می‌کنند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

شرکت‌کنندگان شامل 4 دسته: الف ـ غرفه‌داران(ناشران یا سایر عوامل نشر جهت نمایش آثار تازه خود و بازاریابی و مذاکره برای فروش حق نشر این آثار). ب ـ آژانس‌های ادبى برای مبادله کپی‌رایت آثار). ج ـ بازدیدکننده‌ها( شامل نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و سایر عوامل اجرایی و اقتصادی). د ـ روزنامه‌نگاران (برای پوشش خبری) هستند.

در طول مدت برگزاری نزدیک 7 هزار ناشر از 100 کشور در این نمایشگاه شرکت و حدود 286 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند که حدود 10 هزار بازدیدکننده از آسیا هستند. 9 هزار روزنامه‌نگار بین‌الملل هرساله گزارش و اخبار نمایشگاه را پوشش می‌دهند. نمایشگاه کتاب امسال نیز از  ١٨ الى ٢٢ مهر در شهر فرانکفورت برپا می‌شود.

این نمایشگاه به لحاظ محتوایی شامل بخش کودکان، آموزش، علم، حقوق و مجوزها و خودناشری است که در هر بخش می‌توانید با ناشران، نمایندگان، تامین‌کنندگان خدمات دیجیتالی، مولفان و بقیه دیدار کنید.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

امسال نیز به روال سال‌های گذشته ناشران بسیاری از کشورمان در این عرصه جهانی در غرفه ملی ایران حضور یافته‌اند. شیوه حضور تشکل‌های صنفی نشر، ناشران، نهادها، موسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور در این رویداد به دو صورت حضوری به شیوه حضور مستقل به صورت درخواست فضا در غرفه ملی ایران یا ارسال آثار به منظور نمایش در این غرفه است.

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال که در حال برگزارى است ١٨ ناشر به صورت مستقل و ٥ تشکل گروهى شرکت دارند. در غرفه کودک جمهورى اسلامى ایران حضور آقاى مصطفى رحماندوست چشمگیر بود که با ٣ عنوان کتاب به نامهاى " شاخه ها در باد ریشه ها در خاک"، " سفید بود سفید تنها بود" و " این ترى زى، اون ترى زى" حضور داشتند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

 

کدخبر: 424670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
حمیده ایوبی
آیا این خبر مفید بود؟