آهنگساز ایرانی جایزه امی را تصاحب کرد +عکس

این جایزه برای موسیقی متن فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» به او تعلق گرفته است. جوادی پیش از این نیز برای موسیقی «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزۀ گرمی شده بود اما نتوانست آن را از آن خود کند. او در مجموع شش بار نامزد دریافت امی و دو بار نامزد دریافت گرمی شده است.

جوادی برای مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های دیگری هم آهنگسازی کرده است که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به سریال «فرار از زندان»، «مظنون» و فیلم‌های «مرد آهنین» و «نبرد تایتان‌ها» اشاره کرد.

رامین جوادی که در حال حاضر مشغول برگزاری توری برای موسیقی متن این سریال پرطرفدار است پیش از اجرایش در سن خوزه در توئیتر خود خبر برنده شدن جایزۀ امی را اعلام کرد. او به زودی در سالن «ایرلاین سنتر»، در ایالت تکزاس اجرا خواهد داشت و دربارۀ اجرا در سالن‌های بزرگ می‌گوید:

«کار بسیار متفاوتی بود و ما به سختی تلاش کردیم تا صدایی فوق‌العاده داشته باشد. سالن خیلی بزرگ‌تر است. معمولا در یک ستینگ اکوستیک سالن به نحوی طراحی می‌شود که شما از هر جایی بتوانید صدا را بشنوید. اما در یک آرنا این امکان وجود ندارد. واقعا نیاز هست که صدا را پروجکت کنید و بنابراین مجبورید با امپلی‌فایرها کار کنید. گروه صدایی که ما در این تور داشتیم فوق‌العاده‌اند. آنها برای این کار تخصص ویژه دارند.»

معمولا یکی از دشواری‌ها برای برگزار کردن چنین تورهایی برنامه‌ریز است. رامین جوادی برای برگزاری این تور مجبور شده است پروژه‌های بسیاری را رد کند.

«بسیار کار دشواری است. با توجه به برنامۀ کاری‌ام مجبور بودم زمان‌های خالی زیادی را باز کنم.»

«هیچ ایده‌ای ندارم که چه چیزی قرار است سر راهم قرار بگیرد. من هم مثل دیگران کنجکاوم که بدانم این فصل به چه ترتیبی پیش خواهد رفت و این نمایش به کجا ختم می‌شود. خیلی مشتاقم که این‌ها را بدانم. من خودم هم خیلی کنجکاوم.»

برای یک سریال تلویزیونی خیلی عادی است که آهنگساز تا چند ساعت مانده به پخش شدنِ یک قسمت از آن در حال کار روی موسیقی آن باشد. جوادی در همین راستا می‌گوید: «وقتی پخش سریال شروع می شود من هنوز مشغول کار هستم. در واقع من فقط چند اپیزود از آنچه پخش می‌شود جلو هستم.»

با توجه به برگزاری تور برای موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» عموم مخاطبان جوادی مایلند بدانند آیا برای موسیقی متن سریال «وست‌ورلد» هم توری خواهد بود یا خیر و جوادی می‌گوید:«خیلی دربارۀ آن فکر کردم. ایده‌های زیادی در سرم هست که مایل به انجامشان هستم. با برنامۀ کاری من چه کسی می‌داند چه زمانی امکان آن فراهم می‌شود اما پاسخم قطعا مثبت است.»

جوادی از کالج موسیقی برکلی فارق‌التحصیل شده و حوزۀ کاری‌اش بسیار وسیع و گسترده است. از موسیقی‌های پیانو محوری مثل موسیقی متن وست‌ورلد گرفته تا موسیقی‌ای مثل موسیقی متن بازی تاج و تخت که پیانوی کمتری دارد. او موسیقی‌دانی است که موسیقی کلاسیکال شالودۀ کار اوست اما انواع دیگری از موسیقی را به کار می‌گیرد و از ریتم گرفته تا اتمسفر از هر امکاناتی در موسیقی استفاده می‌کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/دستگیری3 پسر شیطان صفت درارومیه+فیلم بی حیایی با دختر 12 ساله

تجاوز به سگ بیچاره به خاطر همخوابی با زن خانه + عکس

دستگیری عروس و داماد خوش لباس در آبادان + عکس

میهمان منحرف به بچه دوست تهرانی اش هم رحم نکرد + عکس

اسامی کامل 9 مرد شیطان صفت اعدامی در فارس / آن ها در مقابل مردها  به 3 زن در باغ تجاوز کردند

حمله مادر به 2 پسر جوان که با دختر 12 ساله ارومیه ای بی حیایی کردند! + فیلم

تجاوز گروهی ساسان و 3 دوستش با فرانک در بی بی شهربانو + عکس

این مرد را دیده اید؟! / تماس بگیرید ! +عکس

زهرا برای تسلیم نشدن، رحیم را گاز گرفت!

شوهرم با دختر 16 ساله در آغوش هم بودند که من وارد خانه شدم !+ عکس

تجاوز به دختر 15 ساله پشت ماشین تشریفات + عکس

زن جوان با فریب شوهرش شب ها در خانه مجردی پسر همسایه همخوابی می کرد

نازنین شوهر داشت و نجیب بود اما آبرویش شیطانی رفت!

 

 

کدخبر: 415911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟