ادامه لغو اعتراضی برنامه هنرمندان سرشناس جهان در اسرائیل

هنرمندان برجسته ای از ابتدای سال 2018 به دلیل خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها سفر خود را به سرزمین های اشغالی لغو کرده اند . آنها با اهداف مختلفی از جمله دریافت جایزه، شرکت در فستیوال یا اجرای کنسرت قصد عزیمت به سرزمین های اشغالی را داشتند که سرکوب فلسطینی ها و تنش های تشدید شده علیه مردم مظلوم فلسطین موجب شد تا این هنرمندان با اعتراض از انجام این سفرها خودداری کنند.

لانا دل ری خواننده آمریکایی روز جمعه پس از درخواست‌های مکرر برای عدم برگزاری کنسرت در اسرائیل سفر خود را به سرزمین های اشغالی لغو کرد. وی روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: 'برای من مهم است که هم در فلسطین و هم در اسرائیل، اجرا داشته باشم و با تمام هوادارانم به شکل برابر رفتار کنم.'

'متأسفانه هماهنگی هر دو سفر در این مدت کوتاه ممکن نیست و به همین دلیل حضورم در جشنواره میتئور را تا زمانی که بتوانم سفرهای خود را هم برای هواداران اسرائیلی و هم هواداران فلسطینی و نیز سایر هوادارانم در کشورهای این منطقه برنامه‌ریزی کنم، به تعویق می‌اندازم.'

اگر چه دل ری به دلیل نگرانی از فشارهای مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی و لابی های صهیونیستی از اعلام روشن لغو این کنسرت خودداری کرده، اما به نوشته رسانه های بین المللی این اقدام با رایزنی‌های مسئولان جنبش بی‌دی‌اس (تحریم اسرائیل) صورت گرفته است.

پیش از این نیز چهره های بسیار برجسته ای در دنیای هنر Art به اقدامات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به شیوه های مختلف انتقاد کرده اند.«ناتالی پورتمن»بازیگر سرشناس یهودی هالیوود، در ماه آوریل(فروردین) در اعتراض به خشونت ها در غزه از سفر به سرزمین های اشغالی برای دریافت جایزه بنیاد «ژنسیس» که سالانه جایزه ای به یکی از شخصیت های سرشناس یهودی در جهان اعطا می کند، خودداری کرد. این جایزه قرار بود روز 28 ژوئن (6 تیر) به پورتمن اهدا شود اما مدیر برنامه های او ناراحتی این هنرپیشه از حوادث Accidents بوجود آمده در غزه را علت عدم حضورش بیان کرد.

دقیقا یک ماه پس از این موضوع خبرگزاری آسوشیتد پرس از عدم حضور تیاگو رودریگز کارگردان تئاتر پرتغالی در یک جشنواره بزرگ فرهنگی در سرزمین های اشغالی به نشانه اعتراض به کشتار فلسطینی ها بدست نیروهای صهیونیست خبر داد. رودریگز گفت که در این جشنواره اسرائیلی شرکت نمی کند تا کار هنری او در آنجا منجر به 'تشویق رژیمی که عمدا حقوق بشر را نقض می کند'، نشود.

برخی از چهره های هنرمند Artist و موسیقیدان عرصه جهانی به کمپین تحریم علیه اسرائیل ملحق شدند که رودریگز نیز یکی از این شخصیت ها بشمار می آید. حتی در سال های گذشته شاهد حمایت های گسترده دیگر هنرمندان با استفاده از شیوه های دیگر برای تحریم اسرائیل بودیم.

رژیم صهیونیستی با برگزاری این جشنواره ها و کنسرت ها سعی در فرهنگی و آرام جلوه دادن فضای سرزمین های تحت تصرف خود دارد اما با این تحریم ها که بخاطر نقض حقوق بشر انجام گرفته، زیر فشار قرار دارد.

این فشارها از طرق دیگر نیز به اسرائیل وارد آمده است. پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی بازی دوستانه ای را با تیم ملی آرژانتین تدارک دیده بود که به گزارش رسانه های محلی آرژانتین به علت درخواست بازیکنان شاخص این تیم و اعتراض گسترده مردم فلسطین و طرفداران این تیم در مناطق مختلف جهان لغو شد.

رژیم صهیونیستی همواره قصد داشته با میزبانی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی بر سابقه ضد حقوق بشری خود تاثیر بگذارد اما برعکس همیشه توجهات را به آن جلب کرده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شکایت قضایی«الهام چرخنده» از خواهران منصوریان! + سند

حمله خونین مرد شیطان صفت به پلیس افسریه تهران / او یک زن را در تاریکی شب به دام انداخته بود

فاجعه در خلیج فارس / گزارشی تکاندهنده + جزییات

خانم بازیگر عکس های ناجورش را حذف کرد! + جزییات

شهردار سابق تهران دستگیر شد؟!

ماجرای لندکروز یک میلیاردی و کفش 3 میلیونی! / مامور پلیس چرا از خود دفاع نکرد؟ + عکس

فیلم لحظه رفتار بیشرمانه زائران عراقی در مشهد!

سهیلا شوهر داشت اما تسلیم 100 دلاری مرد عرب شد!

سجاد و دوست موقشنگش داعشی بودند! + عکس بدون پوشش

مرد شرورهنگام تجاوز به زینب17 ساله روی بدن اوتتو کرد+فیلم گفتگو با دختر

فیلم اعتراف راننده ای که پلیس شیراز را کتک زد + عکس

آخرین خبر از سرنوشت تلخ پرنیای 2/5 ساله کرجی + عکس

کدخبر: 413108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟