"کنسرت خیابانی" واژه درستی نیست / هر هنرمند سالی یک کنسرت رایگان برگزار کند

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی در روزهای پایانی هفته گذشته، نخستین کنسرت رایگان در فضای باز را به صحنه برد. این کنسرت در روزهای هشتم و نهم شهریور 1397 در پارک آب و آتش و با استقبال مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی ایرانی برگزار شد.

معتمدی درباره ایده‌ی برگزاری کنسرت رایگان در فضای باز، گفت: یکم اسفند 1395 یعنی یک سال و نیم پیش، در نشست خبری که برای اجرای کنسرت‌های «کویر» داشتم؛ گفتم که طرح برگزاری کنسرت رایگان در فضای باز را دارم. از آن زمان هم پیگیر بودم و رایزنی‌های زیادی کردم تا این ایده‌ام را عملی کنم.

خیلی از مسئولان در عملی شدن این ایده کمک کردند. تجربه خیلی خاصی در این رهگذر به دست آوردم؛ خیلی از مسئولانی که فکرش را نمی‌کردم کمک کردند و خواستند که اسمی هم از آنها نباشد. اما در عین حال و متاسفانه، برخی از همکاران ما در برگزاری این کنسرت سنگ‌اندازی کردند.

او ادامه داد: برگزاری این کنسرت را موسسه توسعه هنرهای معاصر و آقای مهدی افضلی(مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر) برعهده داشتند و منطقه گردشگری عباس‌آباد که فضای اجرا را به ما داد؛ زحمات بی‌دریغی در این اجرا متحمل شدند. در کنار آنها نیروی انتظامی زحمات بسیاری کشید و مدت ها بر سر تامین امنیت این اجرا بحث بود و در نهایت بدون هیچ مشکلی دو شب کنسرت رایگان ما در فضای باز پارک «آب و آتش» برگزار شد.

این خواننده موسیقی ایرانی گفت: در این کنسرت ارکستر سازهای ملی به رهبری علی‌اکبر قربانی من را همراهی کردند. وقتی که قرار است برنامه‌ای در معرض دید عموم شهروندان باشد باید ارکستری به صحنه بیاید که بخش عمده‌ای از سازهای اصیل ایران را در ترکیبش داشته باشد. این ارکستر زیرنظر استاد فرهاد فخرالدینی کار می‌کند.

سعی کردیم در انتخاب قطعه‌های اصالت موسیقی ایرانی را مد نظر داشته باشیم تا پیوند از دست رفته توده مردم با موسیقی اصیل را بار دیگر برقرار کنیم.

معتمدی درباره به کار بردن عنوان «کنسرت خیابانی» برای این اجراها، تاکید کرد: اسم این کنسرت را «کنسرت خیابانی» نمی‌گذارم. خیابان جای عبور و مرور ماشین است و جای تردد است. این واژه از بیخ و بن اشتباه است. آنچه ما اجرا کردیم کنسرتی رایگان بود. کنسرتی که بدون خرید بلیت امکان حضور مردم در آن فراهم شد.

او درباره امکان برگزاری کنسرت‌های رایگان برای دیگران، گفت: برگزاری کنسرت رایگان خیلى هم کار سختی نیست؛ به خصوص برای کسانی که امکانات کنسرت را دارند، بیلبوردهاى شهر همیشه در اختیارشان است و سالن‌های کنسرت تهران را پیش خرید می‌کنند.

برگزاری کنسرت رایگان برای کسی که مثلاً سالی صد شب کنسرت برگزار می‌کند اصلا کار سختی نیست. هر هنرمند Artist در سال فقط یک شب کنسرت رایگان در یک سالن بزرگ یا در یک فضاى باز مناسب اجرا کند کافى است. البته اصولاً قبل از عملی شدن اینگونه کارها، نباید تصمیممان را رسانه‌ای کنیم. چون به نفس انجام کار لطمه مى زند.

معتمدی تاکید کرد: در حال حاضر جریانی اقتصادی بر موسیقی ایران حکم فرماست که این جریان سود مالی هنگفتى هم کسب مى‌کند. در عین حال رواج چنین کنسرت‌هایی(کنسرت‌های رایگان) زیاد خوشایند این عزیزان نیست.

او در پایان درباره تداوم کنسرت‌های رایگان برای مردم گفت: فکر می‌کنم که تداوم این اتفاق‌ها به خواست هنرمندان بستگی دارد. تداومش به بالا رفتن سطح فرهنگ و آگاهی عمومی جامعه منجر می‌شود و می‌تواند فاجعه‌ا‌ی که در ذائقه شنیداری مردم رخ داده را ترمیم کند و شکافی که بین مردم و فرهنگ و اصالتشان ایجاد شده را جبران کند.

کنسرت محمد معتمدی هشتم و نهم شهریور 1397 در بوستان آب و آتش و به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شد. هماهنگی و مسئول برگزاری این پروژه ندا ریحانی بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

مرگ غم انگیز پدر بزرگ ،پسرش و نوه 10ساله اش در مشهد !

قتل تکان دهنده مینا توسط مرد 2 زنه

فیلم های غیر اخلاقی برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

اینترنتی برای یک شب عقد نادر شدم و به خانه اش رفتم !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

تجاوز وحشیانه به دختر 10 ساله زیبا و درشت اندام

 

کدخبر: 412750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟