هر موسیقی نباید از رادیو پخش شود

مجتبی تیموری آهنگساز برنامه‌های رادیویی،که از سال 65 به عنوان نوازنده در برنامه های« صبح جمعه » رادیو ایران فعالیت خودش را در رادیو با آقای فرهنگ جولایی شروع کرده است، درباره اینکه علاقمندان به موسیقی با چه فرمت و قالبی می توانند در جشنواره «ایران من »شرکت کنند، گفت: این جشنواره و پذیرفتن آثار از مخاطبان و علاقمندان به فعالیت در رادیو خیلی حرکت خوبی است که برای اولین بار در رادیو ایران صورت می گیرد. کسانی که با هنر Art موسیقی آشنایی دارند می‌توانند یا ملودی بسازند یا شعرهای طنز بگویند و نقیضه آن را شعر بگویند و برای ما ارسال کنند.

تیموری تصریح کرد: جشنواره « ایران من» فرصتی برای مطرح شدن است، برای کسانی که علاقمند به فعالیت در رادیو هستند. مردم از هر قشر و صنفی که باشند رادیو گوش می‌کنند. چون با وجود فضای مجازی باز هم رادیو مخاطبان خودش را دارد. تمام هنرمندان قدیمی و خواننده‌ها از رادیو معروف شدند. برای همین قدر رادیو را بدانیم!

او ضمن تشکر از مدیر رادیو ایران به خاطر این جشنواره که باعث تعامل با مخاطبان شده است، گفت: در حال حاضر افرادی کمی در برنامه‌ها موسیقی و ملودی می‌سازند. من با گروه خودم در «رادیو جمعه» اکثر ملودی‌ها را می سازیم ولی خوشحالم که جوان های علاقمند با شرکت در این جشنواره می‌توانند برای رادیوی محبوب خود برنامه بسازند. ما هم دوست داریم جوان ها بیایند تا این سکان را به آنها بسپاریم .

وقتی از تیموری در پاسخ به این سوال که آیا تولید و ساخت موسیقی در صدا و سیما خط قرمز خاصی دارد و شرکت کننده‌ها در بخش موسیقی بایستی چه مواردی را رعایت کنند که اثرشان دیده شود، می گوید: موسیقی به نوبه خود مشکلی ندارد. ما مشکل شعر داریم. حال می خواد طنز باشد یا جدی!

یک آهنگساز باید نوازنده خوبی باشد ،کسی که با رایانه و سمپل کار می‌کند باید تجربه آن را داشته باشد.کار در رادیو با تلویزیون فرق می کند. بچه‌ها باید چارچوب موسیقایی را بشناسند‌، غیر از علم و سواد موسیقیایی باید تجربه کار را نیز بدست بیاورند. من مخالف کسانی هستم که کیبورد را روشن می‌کنند و آهنگ های آن ورآبی می زنند. من گاهی مقدمه و اورت موسیقی‌ها و ملودی ها را عوض می‌کنم چون معتقدم رادیو حرمت دارد و هر موسیقی ای نباید از رادیو پخش شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟