فیتیله‌ای‌ها، عمو قناد و پورنگ در تابستان چه می کنند؟

آذرمیدخت آذرهوش - مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما - با بیان اینکه از روز شنبه (دهم تیر ماه) جدول پخش تابستانی شبکه دو سیما شکل می‌گیرد، درباره‌ی جزییات برنامه‌های تابستانی این شبکه توضیح داد: مجموعه فیتیله‌یی‌ها با حضور عموهای فیتیله‌ای، محله گل و بلبل۲ (عموپورنگ) و همچنین مجموعه «یه گله جا» با اجرای عمو قناد که روی آنتن بوده‌اند تا پایان تابستان با محور تابستانی بروی آنتن خواهند رفت.
وی در ادامه یادآور شد: تولید «محله گل و بلبل۲» تازه به اتمام رسیده و پیگیر تولید مجموعه جدید هستیم.
آذرهوش در ادامه از پخش مجموعه‌های نمایشی جدید با عنوان «قصه‌های پهلوان»، مجموعه رئال عروسکی «کوچه درختی»، مجموعه انیمیشن آموزشی «کدو بدو و الفبا»،‌ مجموعه‌ انیمیشن «‌دایناسورها کتاب نمی‌خوانند»، مجموعه مستند «شهر به شهر»، برنامه زنده‌ «باما بیا» با حضور عمو مهربان و خاله رویا، مجموعه «‌جیب جیب» مجموعه رئال عروسکی «پالام پولوم پلیش» که با معرفی بازی‌های مختلف کشور و همچنین به بحث کتاب و کتابخوانی می‌پردازد خبر داد.
وی همچنین از تولید یک مجموعه عروسکی با عنوان «یادگاری‌های مادربزرگ»‌ به تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده و کارگردانی امیر فیضی خبر داد و گفت: این مجموعه در ۵۲ قمست ۳۰ دقیقه‌ای به مهارت‌های ارتباطی و آموزشی و تصمیم‌گیری و تشخیص کودکان می‌پردازد. این مجموعه یک مجموعه کاملا تربیتی است که با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر Drugs تولید می‌شود.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما از تولید دو جُنگ ویژه خردسال خبر داد و گفت:‌ مجموعه «خاله شادونه» با اجرای ملیکا زارعی و همچنین برنامه «رنگ به رنگ» با اجرای مریم وطن‌پور در حال پیش تولید است که تلاش می‌کنیم مرداد ماه این برنامه‌ها را به آنتن تلویزیون برسانیم. این برنامه‌ها در حال پیش تولید هستند.
آذرهوش همچنین از پخش برنامه به یادماندنی «مسابقه محله» در روزهای پنجشنبه و جمعه با اجرای مسعود روشن‌پژوه در ایام تابستان خبر داد.
مدیر گروه کودک و خرسال شبکه دو سیما درباره‌ی مسابقه «بهترین شو» که با حضور «عموهای فیتیله‌ای» داوری می‌شود، اظهار کرد: این برنامه نیز روزهای پنجشنبه و جمعه به روی آنتن می‌رود. بنای این برنامه استعدادیابی کودکان و نوجوانان است هر چند در ابتدای ساخت این برنامه بنای ما استعدادیابی نوجوانان بود اما بنا به درخواست مخاطبان کودک، این برنامه تصمیم گرفت که به استعدادیابی کودکان و نوجوانان بپردازد.
او ادامه داد: مجموعه «فیتیله‌ای‌ها» به مدت سه روز در هفته روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تا پایان تابستان روی آنتن می‌رود. مجموعه «گل و بلبل» عمو پورنگ نیز از سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ تا ۲۰ به روی آنتن خواهد رفت. همچنین مجموعه «یک گله جا»‌ نیز صبح‌های پنجشنبه و جمعه پخش خود را در قالب برنامه تابستانی ادامه خواهد داد. این برنامه که با حضور بچه‌ها به روی آنتن خواهد رفت، پیام‌های بهداشتی و تغذیه‌ایی برای کودکان دارد. اسپانسر این برنامه وزارت بهداشت است.
وی درباره‌ مستند «شهر به شهر» نیز توضیح داد: مجموعه مستند «شهر به شهر» به تهیه‌کنندگی جواد خانی تولید شده است. این مجموعه به شهرهای مختلف سفر می‌کند و به ویژگی‌های اقلیمی، جاذبه‌های ‌گردشگری و همچنین معرفی نخبگان در مناطق مختلف با همراهی نوجوانان همان مناطق می‌پردازد.
آذر هوش در پایان از پخش برنامه «#رخداد» که به موضوعات و رویدادهای فرهنگی و علمی در حوزه کودکان ونوجوانان می‌پردازد خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایسنا

کدخبر: 277361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟