معدوم سازی بیش از ۱۰ تن گوشت و فرآورده دامی فاسد در نهاوند

به گزارش رکنا: میثم قیاسی با اشاره به انجام واکسیناسیون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در جمعیت دامی روستایی و عشایری شهرستان نهاوند، گفت: یکی از وظایف دامپزشکی، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های واگیر دام عملیات مقابله با بیماری تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین ، شاربن، P.P.R ، آبله و هاری در طول یک سال گذشته در جمعیت دامی روستایی و عشایری شهرستان تعداد عملیات واکسیناسیون برای گاو، گوساله، گوسفند، بز و سگ به انجام رسید.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند به عملیات اکیپ جهادی دامپزشکی «شهید حیدر سهرابی» در این شهرستان در روستاها اشاره کرد و گفت: سعی شده است تا بتوانیم در بخش کنترل و نظارت بر مراکز تولید، فرآوری، نگه داری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به موقع وارد عمل شویم.

قیاسی خاطرنشان کرد: در این راستا طی یکسال گذشته، مقدار بیش از ۱۰ تن گوشت سفید، قرمز و فراورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف نیز در طی این مدت در شهرستان نهاوند کشف و معدوم شده است.

 

کدخبر: 832206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟