ابوترابی‌فرد : حماسه آزادگان دفاع مقدس تکرارناپذیر است

به گزارش رکنا ، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و آزادگان گفت: آزادگان افتخارات ماندگاری خلق کردند که در تاریخ آینده بشریت تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره به مقاومت‌های آزادگان در طول دوران اسارت اظهار کرد: آزادگان با تاسی به اهل بیت (ع) و اولیای خدا، دوران سخت اسارت را به بهشت برین تبدیل کردند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آزادگان به عنوان دژ نفوذ ناپذیر انقلاب در دوران اسارت و متعهدانه پیام انقلاب را مخابره کردند و با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم آینده انقلاب را بیمه کردند.

در ادامه این مراسم و از طریق ویدئو کنفرانس، آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه گفت: همه ما مدیون ایثارگران هستیم و با هیچ زبانی نمی‌توانیم زحمات آنها را جبران کنیم. آزادگان با مقاومت‌شان پیام انقلاب را به دنیا رساندند و امیدواریم مردم ایران با تاسی به همین آزادگان بتوانند مثل همیشه در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاومت کنند.

همچنین آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره آزادگان گفت: استان قزوین مفتخر است دو آزاده بزرگوار همچون مرحوم علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و همچنین سرلشگر شهید حسین لشگری را پرورش داده است.

در این مراسم همچنین پیام رئیس جمهور به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی توسط مهندس اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و ششم مردادماه یادآور بازگشت غرورآفرین آزادگان همیشه سرافراز به میهن اسلامی، فرصت مغتنمی است تا بیاد بیاوریم که استقلال و امنیت امروز کشور، مرهون پایمردی و مجاهدت‌های خاموش راست قامتانی است که در سنگر دفاع از نظام و کشور شجاعانه جنگیدند و شب‌های تلخ و پردرد اسارت در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی را مردانه تاب آوردند، تا به «الماس‌های درخشان» آزادگی و پایداری تبدیل شده و جهانی را مبهوت خویش کنند.

ملت قدرشناس ایران که سال‌های زیادی را در کنار خانواده‌های این عزیزان در چشم انتظاری سپری کرد، به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد و به مقام صبر و استقامت این اسوه‌های پایداری درود می‌فرستد.

این جانب نیز به تأسی از ملت، در سی‌امین سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی، فداکاری و جانفشانی‌های خالصانه این عزیزان را ارج نهاده و برای آنان آرزوی تندرستی و توفیق الهی می‌نمایم.

حسن روحانی . رئیس جمهوری اسلامی ایران.

در این مراسم از خانواده‌های چند آزاده شهید و همچنین ۱۰۶ آزاده فعال در زمینه ایثار اجتماعی تجلیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟