شبیه‌ساز هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ رونمایی شد

به گزارش رکنا ، امروز (دوشنبه) طی مراسمی که با حضور امیر سرتیپ دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد، از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شد.

جانشین فرمانده کل ارتش در این مراسم تعهد و تخصص را دو بال پرواز امروز نیروی هوایی ارتش عنوان کرد و گفت: تعهد و تخصص دو بال پرواز امروز نیروی هوایی ارتش است.

وی با اشاره به تلاش کارکنان نیروی هوایی ارتش برای ارتقاء توانمندی دفاعی کشور ، اظهار کرد: زندگی خلبانان امروز نشان از تعهد و تدینی دارد که در مشاغل دیگر کمتر آنرا سراغ داریم.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین نیروی هوایی را نیرویی تخصص محور دانست و گفت: جنگ های امروز بر محور تخصص و حرفه ای شدن است ، سربازی که بر مرز دانش حرکت می کند، سیلی محکمتری بر دشمن می‌زند؛ او می‌تواند دشمن را بشناسد و بر توانمندی‌های دشمن سیطره پیدا کند و از این طریق بر توان بازدارندگی بیفزاید. امروز می توانیم این نیرو را تخصص محور بدانیم؛ چراکه نهاجا مطابق با جنگ های روز پیش می رود و قادر به پاسخگویی به تهدیدات است.

امیر دادرس با تاکید بر اینکه توانمندی و دستاورد های امروز کشور بسیار ارزشمند است از رونمایی از تجهیزات جدید در نیروی هوایی ارتش طی روزهای آتی خبر داد و گفت: ساخت شبیه ساز هواپیما ایلوشین کاری بسیار است؛ البته کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوایی انجام شده که می‌توان به ساخت موتور جت اشاره کرد که در جهان اسلام کسی نتوانست بسازد. ساخت هواپیمای صد در صد ایرانی از جمله دیگر دستاوردها است؛ این پیشرفت ها در مقابل تحریم های دشمنان، فشار تحریم را کاهش می دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ در کشور گفت: این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیرنظامی می دهم که امکان ساخت شبیه‌ساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.

وی افزود: نیروی هوایی از تعداد زیادی از ناوگان های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتا به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟