تولید انبوه موشک دریاپایه «نصر»

به گزارش رکنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در بازدید از پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به نقش این نیرو در گام دوم انقلاب اسلامی و احیای تمدن دریایی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب آینده روشنی را برای ملت و به‌ویژه جوانان ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خامنه‌ای در مقدمه بیانیه تاکید کرده‌اند که قرار است تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، گفت: همواره می‌گوییم که ایران در طول تاریخ از تمدن دریایی برخوردار بوده است، اما امروز وقتی به تمدن دریایی نگاه می‌کنیم، رد پای کم‌رنگی می‌بینیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در مجموع تعدادی از کشور‌ها با دریا ارتباطی ندارند و در همسایگی ما در شمال، کشور قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی است.

دریادار خانزادی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت دریا اشاره و عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگی که در اختیار داریم، دریاست که ارزان‌ترین مسیر حمل و نقل کالا به شمار می‌رود و بزرگ‌ترین منبع تأمین مواد خام و مواد غذایی است.

وی افزود: یک کشتی ۴۰۰ هزار تُنی مساوی است با ۲۰ هزار کامیون ۲۰ تنی که در واقع اصلا میسر نیست که از طریق جاده‌ها منابع نفتی جا‌به‌جا شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟