به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا ملکی جوان در توضیح جنگ الکترونیک گفت : تصور صحنه نبرد بدون جنگ الکترونیک بی مفهوم است توازن در حوزه نبرد را جنگ الکترونیک مشخص می‌کند. معنای آن استفاده از طیف الکترو مغناطیسی و مولفه‌ها و شاخصه های انباشت در جهت برتری نظامی است.

وی افزود:‌در همین راستا دانشجویان تربیت شده در دانشکده جنگ الکترونیک با دانش روز در حوزه‌ی تهاجم الکترونیک و دفاع الکترونیک آشنا شده تا بتوانند با تهدیدهای کشورهای هدف مقابله کرده و در صحنه نبرد برتری به دست آورند.

در ادامه گفتگوایسنا آمده است ، سرهنگ ملکی با بیان این که وسایل جنگ الکترونیک در هر وسیله و سلاحی است گفت:‌ این وسایل می توانند در یک پهباد یا یک پرنده به هر شکلی باشند که تجهیزات را مصون کرده یا این که تجهیزات دشمن را مختل نموده و اجازه استفاده به آنها را ندهند.

رئیس دانشکده جنگ الکترونیک گفت که با افتتاح این دانشکده انحصار در دو حوزه تسلیحات نظامی در دست کشورهای پیشرفته شکسته شد . ما می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که با این توانمندی به شکل کامل و مصون از کشورمان دفاع می‌کنیم. بدان معنا که وقتی صحبت از جنگ الکترونیک می‌شود یعنی می‌توان از راه دور با سیستم‌های پیشرفته دشمنان مقابله کرد و فرصت استفاده آنها از تجهیزات و سلاحشان را نداد.

وی با تاکید بر اینکه تصور نبرد بدون جنگ الکترونیک مفهومی ندارد، بر این نکته که جنگ الکترونیک درفضای سایبری با یکدیگر مخلوط شده است تاکید کرد و گفت: جنگ الکترونیک اختصاصا بدان معنا است که بتوان از تجهیزات و سیستم‌هایی برای دفاع استفاده کرد. یا این که در سیستم‌های دشمنان اختلال به وجود آورد. چشم انداز ما در حوزه جنگ الکترونیک آن است که در افق 1404 در سطح منطقه به برتری کامل رسیده و درسالهای آینده بتوانیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟