رژه باشکوه نیروهای مسلح در کنار آب‌های خلیج فارس آغاز شد

به گزارش رکنا ، در این مراسم فرمانده کل ارتش، جانشین فرمانده کل سپاه، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه، فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرماندهانی از نیروی انتظامی، قرارگاه پدافند هوایی و هوافضای سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و جمعی از مسوولان عالی رتبه استانی شرکت داشتند.

دراین مراسم یگانهای نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی اعم از رزمی، لجستیک، هوایی، زمینی، دریایی ، سطحی و زیر سطحی توانمندی واقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

برگزاری رژه هوایی مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انواع جنگنده های شکاری، تاکتیکی، شناسایی، ترابری و سوخت رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر جلوه های این مراسم بود و اقتدار، صلابت و توان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه به نمایش گذاشته شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی گفت: سومین رژه هوایی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد.

سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود: در این رژه مشترک هوایی انواع هواپیماهای شکاری بمب افکن سنگین، ترابری سبک، گشت و شناسایی دریایی و بالگرد از نیروهای هوایی و دریایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه حضور داشتند.

وی نقش ایران در تامین امنیت پایدار خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رژه مشترک هوایی ۳۱ شهریور پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و دوست و امیدواری برای دوستداران نظام در منطقه است.

امیر خلبان واحدی تصریح کرد: ارتقای دانش تخصصی خلبانان، ارزیابی سطح آمادگی یگان‌های عملیاتی هوایی و همچنین ایجاد امید و نشاط و تضمین حفاظت و حراست از مرزهای هوایی کشورمان، از دیگر اهداف از پیش تعیین شده این رژه هوایی است.

وی بیان داشت نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت پایدار منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت است و پیام این رژه مشترک هوایی، صلح و دوستی برای کشورهای دوست و همسایه و ایجاد امیدواری در میان علاقمندان و دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز تنها به دست کشورهای منطقه حاصل خواهد شد تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه لطمات جبران ناپذیری را متوجه ساختار امنیتی این شاهراه بین المللی خواهد کرد و صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

رژه ملی در ۲ نقطه از کشور

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم گفت: مراسم رژه امسال با محوریت ارتش در ۲ نقطه از کشور همچون تهران و بندرعباس در سطح ملی برگزار می‌شود و در سایر استان‌ها بصورت استانی انجام می‌شود.

امیر دریا دار مجید محمدی افزود: نقش استراتژیک خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمزگان رژه بندرعباس را به ملی تبدیل کرده است که همزمان با رژه نیروهای پیاده و ادوات نظامی، رژه دریایی و هوایی نیز برگزار شود.

وی ابراز داشت: بیش از ۲۰۰ شناور نیروی دریایی سپاه، ارتش و دریابانی نیروهای نظامی و انتظامی و شناورهای بسیج دریایی مردمی در این مراسم به رژه ویژه دریایی پرداخته و قدرنمایی کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟