آزمایش موفق موشک «قاتل ناوهای آمریکا» از سوی چین

رکنا نظامی: به نوشته شماره یکشنبه «دیفنس بلاگ» این موشک جدید و مرموز چینی‌ها که «وای جی ایکس ایکس» نام دارد، قادر به نابود ساختن سامانه‌های دفاع موشکی کشتی‌های جنگی آمریکاست. این موشک فراصوت بوده و سرعتی برابر با 1000 کیلومتر دارد و قادر است حتی به سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا که بر پایه موشک‌های «ریم-۱۶۱ استاندارد ۳» و «ریم -174 استاندارد» است، رخنه کند.
به گزارش منابع مطلع، نسخه اولیه این موشک توسعه یافته در جدیدترین ناوشکن‌های موشک انداز چین که «0055» نام دارد، مورد آزمایش قرار گرفته است.
این ناوشکن موشک انداز با استقرار موشک جدید ضد کشتی فراصوت می‌تواند به طور قابل توجهی برد عملیاتی و قدرت آتش نیروی دریایی چین را در مرکز اقیانوس آرام افزایش دهد.
دیفنس بلاگ در مورد این ناوشکن جدید چینی‌ها نیز با ذکر پاره‌ای از مشخصات آن نوشته که طول این کشتی 180 متر، عرض آن 20 متر و مجهز به موشک‌های هدایت شونده «لیویانگ -3» است. این ناوشکن از رادارهای «باند اس» و «ایکس» استفاده می‌کند و به همین دلیل قادر است اجسام رادار گریز را نیز رهگیری کند. دیگر سلاح‌های موجود در این کشتی موشک‌های کروز «سی جی 10» ، و موشک‌های ضدکشتی «وای جی -18» هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟