بلیت موزه‌ها در 1401 گران نمی شود/ در هر هفته به صورت میانگین یک موزه جدید افتتاح می شود

به گزارش رکنا، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی درباره وضعیت بازدیدکنندگان موزه ها در کشور گفت: در شرایط کرونا آمار بازدیدکنندگان در کشور کاهش یافته است که این کاهش میزان بازدیدکنندگان در همه کشور های دنیا اتفاق افتاده است.

وی درباره آمار بازدیدکنندگان در سال قبل از شروع کرونا افزود:  آخرین آماری که فقط از موزه های متعلق به میراث فرهنگی در دسترس است معادل 17 میلیون و یکصدهزار نفر بازید کننده داخلی است علاوه براین حدود 2 میلیون بازدیدکننده خارجی داشتیم که این میزان پس از شیوع بیماری کرونا کاهش داشته است.

کارگر در پاسخ مبنی بر این سوال که در سال جدید احتمال افزایش قیمت بلیت موزه ها وجود دارد یا خیر اظهار کرد: ما در حال حاضر برنامه ای درخصوص افزایش قیمت بلیت ها نداریم.

مدیرکل موزه و اموال منقول فرهنگی تاریخی با اشاره به اینکه تقاضای بازدید به علت کرونا کاهش یافته است بیان کرد: تقاضا به علت محتوای موزه ها پایین نیامده علت  کاهش تقاضا شیوع بیماری کروناست همچنین موزه ها برای جذب مخاطب جدید خود رویداد های مختلفی را پایه گذاری می‌کنند از جمله آن برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها، نمایشگاه های از موزه های خارجی، معرفی اشیا جدید، سمینار ها و مهم ترین کاری که جدیدا در حال انجام است، بازدید های مجازی است.

منبع: برنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟